Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERHAN YOSKA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
XIII-XV. Yüzyıldaki genel Türk tarihi öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
TAR 215 Genel Türk Tarihi
|
1- |
İlhanlı Tarihinin Yerli ve Yabancı Kaynakları, Cengiz Han’ın tarih Sahnesine Çıkışı, Türk-Moğol Meselesi, Doğu-Batı Siyasetinin Mahiyeti Hakkında
|
2- |
Cengiz-Harezmşahlar Mücadelesi, Sonucu ve Celaleddin Harezmşah’ın Hindistan, Azerbaycan ve Anadolu’daki Hayatı ve Mücadeleleri.
|
3- |
Ögedağ Han Devri (1229-1241)
- Curmagun Noyan’ın Batıya Gönderilmesi
- Selçuklu-Moğol Münasebetleri
|
4- |
Güyük Han Devri (1246-1248)
- Moğollarda Veraset Meselesi, İç Mücadeleler, II.Deşt-i Kıpçak Seferi ve Sonuçları
|
5- |
Mengü Han Devri (1251-1259)
- Oğulgaymış Hatun Dönemi, Mengü Han’ın Merkezleştirme Siyaseti ve Sonuçları
|
6- |
Hülegü’nün Önasya’ya Gönderilmesi ve Müştereken Moğol Ordusu’nun Hazırlanması ve İsmaililerin Ortadan Kaldırılması
|
7- |
Hülegü’nün Bağdat Seferi ve Abbasi Halifeliği’nin Yıkılması, Suriye ve Mısır Seferi ve Sonuçları .
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Altınorda ve Memlüklü Devletlerinin Kurulması
|
10- |
XIII. Yüzyılda Önasya’daki Siyasi Bloklaşmada Etkili Olan Faktörler ve Sonuçları
|
11- |
İlhanlı-Altınordu Mücadelesi, İlhanlıların Anadolu Mücadelesi ve Doğurmuş Olduğu Sonuçlar.
|
12- |
İlhanlı Devleti’nin İdari, Mali, Askeri ve Yargı Sisteminin Tarihi Temelleri, Uygulanışı ve Sonuçları
|
13- |
Hulegü Sonrasında (Abaka, Ahmet Tekudar, Argun, Olcayto, Gazan Han) İlhanlı Devleti’nin Dağılma Dönemi.
|
14- |
İlhanlı Devleti’nin Dağılmasını Hazırlayan Olaylar, Ebu Sait Bahadır Han Sonrasında Ortaya Çıkan Olaylar. Nasıreddin Tusi ve Gazan Han Döneminde Yapılmış Olan Rasathaneler Hakkında
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Moğol-Türk İmparatorluğunun siyasi tarihi, coğrafi sınırları, devlet teşkilatı, kültürü ve toplum yapısı hakkında genel bilgi sahibi olur.
|
2- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Moğol, Harzemşah, Altınorda, İlhanlı ve Memluk devletlerinin siyasi tarihi, coğrafi sınırları, devlet teşkilatı, kültürü ve toplum yapısı hakkında genel bilgi sahibi olur..
|
3- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, XIII. ve Xv. Yüzyılda Asya, Avrupa ve Ortadoğu''da kurulmuş olan Türk devlet toplumlarının siyasi tarihi, coğrafi sınırları, devlet teşkilatı, kültürü ve toplum yapısı hakkında genel bilgi sahibi olur..
|
4- |
.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
|
|
4- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
|
|
10- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
|
|
13- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
|
|
16- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
|
|
17- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
18- |
Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
3
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Abdulkadir Yuvalı, İlhanlı Tarihi, Bilge Kültür Sanat Yayınları.
Abdulkadir Yuvalı, Cengiz Han, Atayurt Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlyas Kemaloğlu, Tatar Tarihi İdil Bulgarları, Moğollar, Altın Orda, Hanlıklar ÖTÜKEN NEŞRİYAT
Spuler, Berthold; İran Moğolları, Çev. Cemal Köprülü, TTK Yay., 1987.
Diyanet İslam Ansiklopedisi İlgili Maddeleri
Türkler Külliyatındaki İlgili Makaleler
|
|