Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ESRA CANOOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, PROF. DR. KUTLAY GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğretim üyesi tarafından teorik olarak işlenecektir.
|
Dersin amacı
|
Genel yaklaşım olarak ananın doğuma kadar prenatal bakımı, fiziki muayenenin nasıl yapılacağı, yetiştiricilik, beslenme ihtiyaçları, annesiz yavruların bakımı, ve davranışsal gelişim incelenecektir.Pediatrik dersler çiflik ve pet hayvanlarında neonatal mortalite, acil müdahale ve yoğun bakım, immunolojik gelişim gibi konulara odaklanacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Genel yaklaşım olarak ananın doğuma kadar prenatal bakımı, fiziki muayenenin nasıl yapılacağı, yetiştiricilik, beslenme ihtiyaçları, annesiz yavruların bakımı, ve davranışsal gelişim, Pediatrik dersler, çiflik ve pet hayvanlarında neonatal mortalite, acil müdahale ve yoğun bakım, immunolojik gelişim
|
1- |
Çiftleşme öncesi yapılacak muayeneler
|
2- |
Annenin doğum öncesindeki bakımı
|
3- |
Doğum öncesi muayeneler
|
4- |
Doğuma hazırlık
|
5- |
Doğum süreci
|
6- |
SINAV
|
7- |
Acil müdahale ve yoğun bakım
|
8- |
Neonatın anamnezi ve fiziki muayenesi
|
9- |
Neonatın anamnezi ve fiziki muayenesi
|
10- |
Neonat bakımı ve pediatrideki bakım standartları
|
11- |
Pediatrik hastaya diyagnostik ve terapötik yaklaşım
|
12- |
Pediatrik hastaya diyagnostik ve terapötik yaklaşım
|
13- |
Pediatrik durumların diyagnoz ve tedavisinde sistematik klinik yaklaşım
|
14- |
Pediatrik durumların diyagnoz ve tedavisinde sistematik klinik yaklaşım
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Annenin doğum öncesindeki bakımı
|
2- |
Doğum öncesi muayeneler
|
3- |
Doğuma hazırlık
|
4- |
Acil müdahale ve yoğun bakım
|
5- |
Neonat bakımı ve pediatrideki bakım standartları
|
6- |
Pediatrik durumların diyagnoz ve tedavisinde sistematik klinik yaklaşım
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Peterson ME., Kutzler MA. 2011. Small Animal Pediatrics. Elsevier Saunders, China
Jhonston SD., Kustritz MVR., Olson PNS. 2001. Canine and Feline Theriogenology. W.B. Saunders Co, Philadelphia, Pennsylvania.
Semacan A., Kaymaz M., Fındık M., Rişvanlı A., Köker A. 2012. Çiftlik hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji. Medipress Matbaacılık, Malatya.
Youngquist RS. 1997. Current Therapy in Large Animal Theriogenology. W.B. Saunders Co, Philadelphia, Pennsylvania.
Ptaszynska M. 2009. Compendium of animal reproduction. Intervet.
Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji(Ed: Kaymaz,Fındık,Rişvanlı, Köker 2013, Malatya)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|