Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Matematik Eğitimi (y.l) > MATEMATİK EĞİTİMİNDE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR İkinci düzey İME 513 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Sevim Sevgi
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE ve ÇEVRİMİÇİ EĞİTİM BİRLİKTE YAPILMAKTADIR.
Dersin amacı Ders kapsamında öğrencilerin, matematik eğitimi alanında uluslar arası alanda yaşanan yenilikler, bu bağlamada üretilen yeni öğrenme teorileri, kuramsal çerçeveler ve metedolojik yaklaşımlar hakkında bilgi ve düşünce geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde uluslararası yaklaşımları öğrenmeleridir.

Dersin içeriği
1- Matematiksel bilginin doğası, matematiksel kavramların epistemolojisi
2- Soyutlama süreci ve soyutlama türleri, RBC soyutlama teorisi
3- Akıl yürütme ve matematiksel düşünme türleri; biliş ve üst-biliş kavramları; öz takip ve öz düzenleme kavramları, problem çözüm sürecinde üst bilişin kullanımı
4- Matematiksel bilgi türleri, kavramsal ve işlemsel anlama; öğretmenler için pedagojik alan bilgisi (PCK) öğretim süreçlerinde kullanımı
5- Geometrik düşüncenin gelişimi ve Van Hiele teorisi
6- Aritmetik ve cebir kavramlarının öğrenimiyle alakalı kuram ve teoriler
7- APOS teorisi ve cebir konularının öğrenim sürecindeki işlevi; Subje (procept) kavramı, cebir ve aritmetik konularının öğrenimin sürecindeki rolü
8- Sosyo-kültürel teori ve matematik eğitimindeki uygulamaları
9- Çağdaş kuram ve teoriler ışığında farklı matematiksel kavramların öğrenim süreçlerinin analizi
10- Çağdaş kuram ve teoriler ışığında Türkiyede okutulan matematik ders programının ve ders kitaplarının analizi
11- Japonya, Batı Avrupa ve Amerika gibi ülkelerin matematik ders programlarının incelenmesi
12- Gelişmiş ülkelerde matematik eğitiminde son yıllarda yaşanan değişimler ve yeni trendler
13- Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası proje çalışmalarının muhteva ve metodolojik açıdan incelenmesi
14- Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası proje çalışmalarının muhteva ve metodolojik açıdan incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin matematik eğitimindeki çağdaş teori ve kuramlar hakkında bilgi ve düşünce geliştirmesi hedeflenmektedir
2- Türkiyede okutulan matematik ders programları, ders kitapları ve ilgili yazılı ve sanal materyalleri çağdaş kuram ve teoriler ışığında analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır.
3- Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası alanda yaşanan paradigma değişimleri hakkında farkındalık oluşturmaları ve düşünce geliştirmeleri hedeflenmektedir.
4- Gelişmiş ülkelerde matematik öğretiminde kullanılan yeni öğretim yaklaşımları ve uygulamaları hakkında bilgi ve düşünce geliştirmeleri beklenmektedir.
5- Matematik eğitimiyle alakalı uluslararası proje ve tez çalışmalarının içerik ve metodolojileriyle alakalı düşünce geliştirmeleri beklenmektedir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2- Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3- Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4- Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5- Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6- Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7- Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8- Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9- Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10- Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11- Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12- Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14- Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15- Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 7 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bingölbali, E., Arslan, S. & Zembat İ. Ö. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler Davis, R. B., Maher, c. a. & Noddings, N. (2005); Constructivit view on the teaching and learning mathematics Artzt, A. F. & Thomas, E. A. (2002). Becoming a reflective mathematics teacher. Atweh, B. & Forgasz, H. & Nebres, B. (2001). Sociocultural Researh on mathematics education: An Internatinal Perspectives. Boaler, J. (2000). Multiple perspectives on mathematics teaching and learning
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası makaleler, proje çalışmaları; uluslararası tez çalışmaları

Ders ile ilgili dosyalar