Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > SERAMİK KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ 5
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERAMİK KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ 5 Birinci düzey SER 309 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Seramik Kimyası ve Teknolojisi 4 dersinden geçmek önkoşulu vardır.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR EBRU ÇITAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR EBRU ÇITAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders temelli bir teori/uygulama modülü. Öğrenciler ileri düzey bilgileri anlatım ile öğrenecek; araştırmalar ve laboratuvar çalışmaları deneyim kazanacak ve orta düzey seramik kimyası bilgilerini uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
Dersin amacı Geleneksel seramik malzeme ( tuğla kiremit, yer ve duvar karosu, vitrifiye, porselen) üretim proseslerini anlamak, üçgen diyagramları okuyabilmek, alanında yazılmış makaleleri inceleyerek sunum yapabilmek.
Dersin tanımı Öğrenciler ileri düzey bilgileri anlatım ile öğrenecek; araştırmalar ve laboratuvar çalışmaları deneyim kazanacak ve orta düzey seramik kimyası bilgilerini uygulamalı olarak öğreneceklerdir.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği hakkında bilgilendirme.
2- Seramik bünye türleri ve görselleri Endüstriyel Seramik Çamurları
3- Seramik Çamur üretimi için üçgen diyagramların okunması ve Çamur üretimi
4- Seramik Çamur üretimi için üçgen diyagramların okunması ve Çamur üretimi
5- Üretilen çamurların pişirilmesi ve sırlanması
6- Tuğla kiremit üretim teknolojisi ve makale incelemesi
7- Yer ve duvar karosu üretim teknolojisi ve makale incelemesi
8- VİZE SINAVI (60 puanlık teorik sınav+40 puan seramik çamur denemeleri)
9- Vitrifiye malzemeler üretim teknolojisi ve makale incelemesi
10- Porselen üretim prosesi ve makale incelemesi
11- Kemik porselen üretim prosesi ve makale incelemesi
12- Diş porseleni üretim prosesi ve makale incelemesi
13- İleri teknoloji seramikleri üretim prosesi
14- Makale sunumu ve sınıf içi tartışma
15- Makale sunumu ve sınıf içi tartışma
16- FİNAL SINAVI (60 puanlık teorik sınav+40 puan makale sunumu)
17- FİNAL SINAVI (60 puanlık teorik sınav+40 puan makale sunumu)
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel kimya ve seramik teknolojisi ile ilgili bilgi ve kavramalar etkili bir şekilde ayırt edebilecek ve kullanabilecek düzeye gelir.
2- Kullanılan malzeme hakkında tanımlayacak düzeyde bilgi sahibi olur.
3- Hammaddeleri tanıyarak, özellikleri hakkında etkili bir şekilde kullanabilecek düzeye gelir.
4- Tuğla kiremit, yer ve duvar karosu, vitrifiye ve porselen üretimini orta düzeyde bilir.
5- Üçgen diyagramları okuyarak endüstriyel seramik çamuru üretebilir.
6- Alanında yazılmış makaleleri inceler ve sunar.
7- Endüstriyel seramik çamuru reçetesi geliştirme ve hazırlayabilme becerisine sahip olur.
8- Kullanılan malzemenin teknik özelliklerini ileri düzeyde kullanır.
9- Kullanılan malzemeyi ileri düzeyde tanımlayarak kulanım seçeneklerini belirler.
10- Hammaddelerin kimyasal özelliklerine göre kullanım alanı ve şeklini belirleyerek ileri düzeyde üretimde kullanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan; Seramik Teknolojisi; Literatür Yayınları:830. TAÇYILDIZ Ensar; Seramik Sırının Sırı; Hayalperest Yayınevi. ÇOBANLI Zehra; Seramik Astarları; Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları No:15. Web siteleri: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/18718 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1965190 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/207524 https://scholar.google.com/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q=kemik+porselen&btn https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net

Ders ile ilgili dosyalar