Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEÇİL ABAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Emre KARAKAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
İmmunoloji dersinin uygulaması olarak laboratuvar analizleri şeklinde yapılır.
|
Dersin amacı
|
Kanın yapısı, serum ve plazma elde edilmesi, Antijen hazırlanması, İmmun ve hiperimmun serum elde edilmesi, Aşılar, immunolojik reaksiyonlar, Aglutinasyon, presipitasyon ve agar jel presipitasyon,Komplement fikzasyon, Hemaglutinasyon, hemaglutinasyon inhibisyon, ELISA, humoral immun yanıtın ölçülmesinde kullanılan testler, Antijen - antikor birleşmesi, Humoral bağışıklığın tanısı, İmmunoelektroforez, Nötralizasyon, İmmunoflouresans, Radyoimmunoloji hücresel bağışıklığın tanısı, Hücre separasyon teknikleri sitotoksite testlerinin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
İmuunolojik testlerin uygulanması
|
1- |
Kanın yapısı, serum ve plazma elde edilmesi
|
2- |
Antijen hazırlanması
|
3- |
İmmun ve hiperimmun serum elde edilmesi
|
4- |
Aşılar, immunolojik reaksiyonlar
|
5- |
Aglutinasyon, presipitasyon ve agar jel presipitasyon,
|
6- |
Komplement fikzasyon
|
7- |
Hemaglutinasyon, hemaglutinasyon inhibisyon
|
8- |
ELISA, humoral immun yanıtın ölçülmesinde kullanılan testler,
|
9- |
Antijen - antikor birleşmesi
|
10- |
Humoral bağışıklığın tanısı
|
11- |
İmmunoelektroforez
|
12- |
Nötralizasyon, İmmunoflouresans
|
13- |
Radyoimmunoloji hücresel bağışıklığın tanısı
|
14- |
Hücre separasyon teknikleri sitotoksite testleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanın yapısını, serum ve plazma elde edilmesini öğrenir.
|
2- |
Antijen hazırlanması, İmmun ve hiperimmun serum elde edilmesi ve bu serumların kullanım alanlarını öğrenir.
|
3- |
Antijen-antikor reaksiyonlarının temel mekanizmasını değerlendirebilme, bu temele dayalı serolojik testleri uygulayabilme,
|
4- |
Serolojik testlerin sonuçlarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme
|
5- |
Hücresel bağışıklığın tanısına ilişkin testlerini yorumlayabilme
|
6- |
Bu derste aldığı temel bilgileri diğer derslerinde kullanabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
1
|
5
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
1
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İmmunoloji: Diker, K.S. 1998: Medisan Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İmmunoloji: Arda, M., Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Diker, K.S. 1998. Medisan Yayınevi, Ankara,
Immunology (Lippincott’s Illustrated Reviews) Harvey A.R., Champe P.C., 2008 Lippincott Williams&Wilkins Publishing
Roıtt’s Temel İmmunoloji: Çeviri Editörü: Ilıman M.N., Yıldız M.2008 11. Baskı Atlas Kitapçılık Ankara
|
|