Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > ANTİEPİLEPTİK İLAÇLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANTİEPİLEPTİK İLAÇLAR Üçüncü düzey FAR 631 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZAFER SEZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ZAFER SEZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Sunum, soru cevap
Dersin amacı Epilepsi tedavisinde kullanılan ilaçların öğrenilmesi
Dersin tanımı Haftada 3 saat teorik yüz yüze

Dersin içeriği
1- Epilepsi hakkında genel bilgi
2- Epilepsi hakkında genel bilgi
3- Antiepileptik ilaçların sınıflandırılması
4- Antiepileptik ilaçların etki mekanizması
5- Antiepileptik ilaçların etki mekanizması
6- Antiepileptik ilaçlar
7- Diğer Antiepileptik ilaçlar
8- Antiepileptik ilaç etkileşmeleri
9- Antiepileptik ilaçların klinik farmakolojisi
10- Antiepileptik ilaçların klinik farmakolojisi
11- Antiepileptik ilaç etkinliğinin deneysel değerlendirme modelleri
12- Antiepileptik ilaç seçimi
13- Antiepileptik ilaç seçimi
14- Epilepsi tedavisinde ilaç dışı tedaviler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Antiepileptik ilaçları sınıflandırarak sayabilecek
2- Antiepileptik ilaçların etki mekanizmalarını öğrenecek
3- Antiepileptik ilaçların klinikte kullanımında dikkat edilmesi gerekenleri sayabilecek
4- Hangi epilepsi türlerin hangi antiepileptik seçileceğini bilecek.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     197
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kayaalp - Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1-2
Yardımcı Kaynaklar Goodman & Gilman''s The Pharmacological Basis of Therapeutics , Konu ile ilgili makaleler

Ders ile ilgili dosyalar