Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İslam Tarihi ve Sanatlari (tezsiz Y.lis) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ İkinci düzey NBT 622 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencileri bilimsel araştırma ve yayınlarda dikkat edilecek hususlar ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim insanlarının görev ve sorumlulukları, bilimsel bilginin tanımı, bilimde etik dışı davranış, bilim kurumlarının sorumlulukları, bilimsel araştırmada yapılması gerekenler, Bilim insanı, etik ve toplum, etik kurulu, bilim etiğinde temel ilkeler, araştırmada varsayım ve tasarım, araştırma projesi, protokolü ve metodolojisi, denekler, araştırma verilerinin arşivlenmesi, araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına dönüştürülmesi, yazarların sıralaması, yöntemler, kaynak gösterme, bilimsel yayında teşekkür, hakemli dergilerde değerlendirme, disiplinsiz araştırma, yinelenen yayın, sahtecilik, saptırma, aldatmaca, aşırmacılık, akademik etik, akademik yükseltilme, eğitimde etik sorunlar ve kopyacılık.

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim insanlarının görev ve sorumlulukları
2- Bilimsel bilginin tanımı, bilimde etik dışı davranış
3- Bilimsel araştırmada yapılması gerekenler
4- Bilim insanı, etik ve bilim etiğinde temel ilkeler
5- Bilim kurumlarının sorumlulukları
6- Araştırmada varsayım ve tasarım
7- Araştırma projesi, protokolü ve metodolojisi
8- Ara Sınav
9- Araştırma verilerinin arşivlenmesi, araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına dönüştürülmesi
10- Yazarların sıralaması, yöntemler, kaynak gösterme, bilimsel yayında teşekkür
11- Bilimsel çalışma yayınlanma metodu ve hakemlik
12- Disiplinsiz araştırma, yinelenen yayın, sahtecilik, saptırma, aldatmaca, aşırmacılık
13- Akademik etik, akademik yükseltilme, eğitimde sorunlar ve kopyacılık
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akademisyenlik, toplum ve mesleki etik sorumluluk bilinci
2- Plagiarsim''den kaçınmak
3- Bilimsel bir çalışma tasarlamak
4- Çalışma sonuçlarını bilimsel makale olarak sunmak
5- Bilimsel çalışmalarda yapılan hangi hataların intihal sayılacağı konusunda bilgi sahibi olmak.
6- Çalışamalarda gözetilmesi gereken ahlaki sorumluklar noktasında farkındlıların artırılması.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar