Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Protetik Diş Tedavisi (doktora) > ENZİMLER, KİNETİĞİ, REGÜLASYONU VE KLİNİK UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENZİMLER, KİNETİĞİ, REGÜLASYONU VE KLİNİK UYGULAMALARI Üçüncü düzey BİK 525 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLDEN BAŞKOL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLDEN BAŞKOL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Anabilim Dalı araştırma görevlisi doktorlar
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Enzimlerin, yapı, fonksiyon, sınıflandırılması, kinetik ve düzenlenmesini öğrenip, klinik önemini açıklayabilmek.
Dersin tanımı ENZİMLER, KİNETİĞİ, REGÜLASYONU VE KLİNİK UYGULAMALARI

Dersin içeriği
1- Enzimolojiye giriş
2- Enzimlerin yapısı ve özellikleri
3- Enzimlerin sınıflandırılması
4- Enzimlerin etki mekanizmaları
5- Enzim aktivitelerinin Düzenlenmesi
6- Enzim kinetiği
7- Enzimatik bir tepkimenin hızına etki eden faktörler
8- Koenzimler
9- Enzim aktivitesi ölçüm yöntemleri
10- Klinik enzimoloji
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enzimlerin genel olarak önemi açıklanıp, organizmadaki rolleri vurgulanabilecek.
2- Enzimlerin sınıflandırılmasını sırasıyla yapabilecek
3- Enzimlerin etki mekanizmalarını sayabilecek
4- Enzim kinetiğini çeşitleriyle birlikte açıklayabilecek
5- Enzim aktivitelerinin Düzenlenmesindeki faktörleri önemleriyle birlikte açıklayabilecek
6- Enzimlerin yapısı ve özellikleri açıklanabilecek
7- Enzimatik bir tepkimenin hızına etki eden faktörler sayabilecek
8- Koenzimlerin yapı ve görevlerini açıklayabilecek
9- Enzim aktivitesi ölçüm yöntemleri örnekler vererek açıklayabilecek
10- Enzimlerin klinik olarak önemini açıklayabilecek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 10 8 80
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lehninger, Tietz
Yardımcı Kaynaklar Harper

Ders ile ilgili dosyalar