Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > DRAMA: SEÇME ESERLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DRAMA: SEÇME ESERLER İkinci düzey ELIT 597 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HATİCE EŞBERK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Drama tarihi, gelişimi ve dramatik terimlerin öğrenilmesi.
Dersin tanımı Seçili drama metinleri üzerinden dramanın gelişimi ile ilgili bilgi veren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Antik Yunan Tiyatrosu
2- "Prometheus Bound" Aeschylus
3- "Antigone" Sophocles
4- Ortaçağ tiyatrosu
5- "Everyman" Anonim
6- Elizabeth Dönemi ve Rönesans Tiyatrosu
7- "Dr. Faustus" Christopher Marlowe
8- Yarıyıl Sınavı
9- Modern Tiyatro
10- "Ghosts" Henrik Ibsen
11- "Cherry Orchard" Anton Chekov
12- "Death of a Salesman" Arthur Miller
13- Uyuşmazlık Tiyatrosu
14- "Endgame" Samuel Beckett
15- Yıl sonu sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tiyatronun kökenleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
2- Farklı tarihsel dönemlerde tiyatro eserlerindeki tematik ve teknik farklıları gözlemleyebilmek
3- Tarihsel olayların tiyatro eserlerindeki yansımalarını inceleyebilmek
4- Tiyatro dalının sosyoloji, psikoloji ve tarih alanları ile ilgili ilişkilerini inceleyebilmek
5- Edebiyat teorilerin tiyatro eserleri üzerinden analiz edebilmek
6- Tiyatro eserlerinin tematik yönlerini tiyatro eseri yazım teknikleri ile birlikte incelemek
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 3 6 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Okutulan tiyatro metinleri
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar