Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DRAMA: SEÇME ESERLER |
İkinci düzey |
ELIT 597 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAD GHADERI SOHI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HATİCE EŞBERK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Drama tarihi, gelişimi ve dramatik terimlerin öğrenilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Seçili drama metinleri üzerinden dramanın gelişimi ile ilgili bilgi veren bir derstir.
|
1- |
Antik Yunan Tiyatrosu
|
2- |
"Prometheus Bound" Aeschylus
|
3- |
"Antigone" Sophocles
|
4- |
Ortaçağ tiyatrosu
|
5- |
"Everyman" Anonim
|
6- |
Elizabeth Dönemi ve Rönesans Tiyatrosu
|
7- |
"Dr. Faustus" Christopher Marlowe
|
8- |
Yarıyıl Sınavı
|
9- |
Modern Tiyatro
|
10- |
"Ghosts" Henrik Ibsen
|
11- |
"Cherry Orchard" Anton Chekov
|
12- |
"Death of a Salesman" Arthur Miller
|
13- |
Uyuşmazlık Tiyatrosu
|
14- |
"Endgame" Samuel Beckett
|
15- |
Yıl sonu sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Tiyatronun kökenleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
2- |
Farklı tarihsel dönemlerde tiyatro eserlerindeki tematik ve teknik farklıları gözlemleyebilmek
|
3- |
Tarihsel olayların tiyatro eserlerindeki yansımalarını inceleyebilmek
|
4- |
Tiyatro dalının sosyoloji, psikoloji ve tarih alanları ile ilgili ilişkilerini inceleyebilmek
|
5- |
Edebiyat teorilerin tiyatro eserleri üzerinden analiz edebilmek
|
6- |
Tiyatro eserlerinin tematik yönlerini tiyatro eseri yazım teknikleri ile birlikte incelemek
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
6
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Okutulan tiyatro metinleri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|