Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sosyoloji > BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ HUKUKU II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİŞİM VE TEKNOLOJİ HUKUKU II Birinci düzey SHK214 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön Koşul yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. İSMAİL ATAMULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ALPEREN POLAT
Dersin veriliş şekli Teorik anlatım
Dersin amacı Bilişim hukuku ve bilişim suçlarının incelenmesi
Dersin tanımı Bilişim hukuku ve bilişim alanında işlenen suçlar ve elektronik haberleşme araçlarının kullanılması sırasında karşılaşılan hukuki problemlerin mahiyeti ve çözümü

Dersin içeriği
1- Bilişim Kavramı
2- Bilişim Hukuku
3- Bilişim Teknolojileri, Bilişim Araçları
4- Özel Hayat ve Mahremiyet Hakkı
5- Haberleşme Hürriyeti
6- Bilişim Sistemleri Marifetiyle İşlenen Suçlar
7- Bilişim Sistemlerine Karşı İşlenen Suçlar
8- Ulusal ve Uluslararası Hukukta Siber Suçlar
9- Avrupa Konseyi Siber Suç SÖzleşmesinin Yapısı
10- Çocuk Pornografisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders Kitabı
2- Güncel Olaylar
3- Yargı Kararları
4- Karşılaştırmalı Hukuk Metinleri
5- Karar Tahlilleri
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3- Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4- Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5- Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6- Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7- Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8- Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9- Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10- Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11- -
12- -
13- -
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     49
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yavuz Erdoğan, Bilişim Suçları, Ankara 2013
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar