Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > ANA ÇOCUK SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANA ÇOCUK SAĞLIĞI VE AİLE PLANLAMASI İkinci düzey HAS 511 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HASAN DURMUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif sınıf dersi
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerine, ana çocuk sağlığı ve aile planlamasına ilişkin çeşitli sorunlar ve çözüm yollarıyla ilgili bilgi kazandırmak
Dersin tanımı Yüksek lisans öğrencilerine haftada 3 saat olarak verilen teorik ağılıklı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Ana ve çocuk sağlığı hizmetleri
2- Ana sağlığı ve ilişkin sorunlar
3- Çocuk sağlığı ve ilişkin sorunlar
4- Aile planlamasının tanımı, önemi ve sorunlar
5- Kadının statüsü ve Türkiye’de durumu
6- Ana çocuk sağlığında izleme
7- Aile planlaması yöntemleri
8- İnfertilite ve düşükler
9- Ana ve çocuk sağlığında risk yaklaşımı ve AÇS düzeyinin saptanması
10- Bağışıklama
11- Okul sağlığı
12- Çocuk ihmal ve istismarı
13- Aşıyla korunabilir hastalıklar
14- Çocukluk çağı kazaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ana sağlığı sorunlarının sıralanabilmesi
2- Çocuk sağlığı sorunlarının sıralanabilmesi
3- Aile planlamasının öneminin kavranması
4- Türkiye’de kadının statüsü ile ilgili sorunların açıklanabilmesi
5- Bağışıklama ilkelerinin ve aşı takviminin açıklanabilmesi
6- Ana çocuk sağlığı düzeyinin saptanıp yorumlanabilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 12 36
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Halk Sağlığı Genel Bilgiler (Editörler : Öztürk Y, Günay O) Erciyes Üniversitesi Yayınları, No : 172. Kayseri 2011
Yardımcı Kaynaklar Last M.J. Maxy-Rosenau-Last Public Health and Preventive Medicine. 15 th edition. Prentice-Hall International Inc. Conneticut 2007. Oxford Textbook of Public Health. Fourth edition. Eds: Detels R, Ewen JM, Beaglehole R. Oxford University Press 2002.

Ders ile ilgili dosyalar