Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİĞİN UYGULAMALARI |
Üçüncü düzey |
İME626 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ONUR ALP İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ONUR ALP İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Matematiğin diğer alanlarda nasıl kullanıldığını öğrenme .
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematiğin Ekonomi, Kamu Yönetimi, İdari Bilimler gibi Sosyal Bilimler ile ilgisini bilir. 2) Matematiğin Sosyal Bilimlere uygulamalarını bilir. 3) Sosyal Bilimlerde çeşitli uygulamalar yapar.
|
1- |
Matematiğin ekonomiyle ilişkisi
|
2- |
Matematiğin ekonomiye uygulamaları
|
3- |
Matematiğin ekonomiye uygulamaları
|
4- |
Matematiğin kamu yönetimi ile ilişkisi
|
5- |
Matematiğin kamu yönetimi ile ilişkisi
|
6- |
Matematiğin kamu yönetimi ile ilişkisi
|
7- |
Matematiğin kamu yönetimi ile ilişkisi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Matematiğin idari bilimlerle ilişkisi
|
10- |
Matematiğin idari bilimlerle ilişkisi
|
11- |
Matematiğin idari bilimlerle ilişkisi
|
12- |
Matematiğin idari bilimlerle ilişkisi
|
13- |
Matematiğin idari bilimlerle ilişkisi
|
14- |
Matematiğin idari bilimlerle ilişkisi
|
15- |
Fina sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematiğin Ekonomi, Kamu Yönetimi, İdari Bilimler gibi Sosyal Bilimler ile ilgisini bilir.
|
2- |
Matematiğin Sosyal Bilimlere uygulamalarını bilir.
|
3- |
Sosyal Bilimlerde çeşitli uygulamalar yapar.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
25
|
150
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aliyev, G. G. (1998). Matematiğin Fizik ve Mühendisliğe Uygulamaları, Niğde, Niğde Üniversitesi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aliyev, G. G. (1998). Matematiğin Fizik ve Mühendisliğe Uygulamaları, Niğde, Niğde Üniversitesi
|
|