Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > MÜHENDİSLİK TASARIMINDA SONLU ELEMANLAR METODU UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK TASARIMINDA SONLU ELEMANLAR METODU UYGULAMALARI Birinci düzey MM 414 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECEP GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Recep Güneş
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Kemal Arslan
Dersin veriliş şekli Bilgisayar Laboratuvarında, yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere sonlu elemanlar metodu uygulamalarını anlatılarak, öğrencilerin farklı disiplinlerdeki ileri mühendislik problemlerini ANSYS Workbench sonlu elemanlar programıyla çözebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı ANSYS Workbench programında ileri mühendislik problemlerinin lineer olmayan sonlu elemanlar analizlerinin yapılması

Dersin içeriği
1- Non-Lineer Malzeme Davranışına Giriş
2- Genel Bakış
3- Geometrik Nonlineerite ve ANSYS Workbench''''de nonlinear analiz yöntemi
4- Geometrik Nonlineerite ve ANSYS Workbench''''de nonlinear analiz yöntemi
5- Temel temas problemleri ve ANSYS Workbench''''de analiz yöntemi
6- Temel temas problemleri ve ANSYS Workbench''''de analiz yöntemi
7- Malzeme nonlineeritesi ve ANSYS Workbench''''de plastik analiz yöntemi
8- Malzeme nonlineeritesi ve ANSYS Workbench''''de plastik analiz yöntemi
9- Sürünme problemleri
10- Hiperelastik problemler
11- Hiperelastik problemler
12- Denge ve burkulma problemleri
13- Denge ve burkulma problemleri
14- Analizi geliştirici yöntemler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lineer olmayan analizler hakkında bilgi sahibi olmak
2- Lineer olmayan geometrik, malzeme ve temas problemlerini modelleyebilmek ve analiz edebilmek
3- Sürünme, hiperelastik, denge ve burkulma problemlerini modelleyebilmek ve analiz edebilmek
4- Analiz geliştirici yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak
5- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak
6- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ANSYS Workbench Eğitim Notları
Yardımcı Kaynaklar E. Madenci, İ Güven, The Finite Element Method and Applications in Engineering using ANSYS; Y. Nakasone, S. Yoshimoto, Engineering Analysis with ANSYS Software.

Ders ile ilgili dosyalar