Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > ÇİN KÜLTÜRÜ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİN KÜLTÜRÜ II Birinci düzey ÇDE110 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DİDEM YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin temelinde kültür konuları üzerinden Çin’i tanıtmak hedeflenmektedir. Kadim Çin kültürünün temel özelliklerini, kültürel miraslarını, dünya bilimine sağlamış oldukları katkıları öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sinoloji,din,dil,psikoloji,bilim,politika,yemek kültürü ve kitle iletişim araçları gibi konuların anlatılmasıyla Çin kültürünü tanıtan derstir.

Dersin içeriği
1- Çin’in Neolitik Kültür Siteleri
2- Çin Yazısının Evrimi
3- Antik Dönem Çin Bronz Kültürü
4- Antik Devlet Adamları ve İmparatorlar
5- Antik Başkentler
6- Antik Dönem Çin Ceza Sistemi
7- Antik Çin’in Önemli Bilim Adamları
8- Ara Sınav
9- Shang ve Zhou Dönemi Çin’in Para Birimleri (Nümizmatik)
10- Çin’de İnanılan Dinler
11- Çin’in Kültürel Mirasları
12- Antik Çin’de Denizcilik Faaliyetleri
13- Dört Büyük Buluş
14- İpek Yolu
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çin kültürünün temel özellikleri öğrenilir.
2- Günlük Çin yaşantısı hakkında bilgi edinilir.
3- Kültürel kelimeler kavranır.
4- Çin' e ait kültürel mirasları tanırlar.
5- Çin kültürün nasıl ortaya çıktığını öğrenirler.
6- Çin kültürünün Uzakdoğu kültürüne etkilerini öğrenirler.
7- Çin düşünce sistemini öğrenirler.
8- Çin düşünce ekollerini tanırlar.
9- Çin'in geleneksel günlerini öğrenirler.
10- Çin takvimi ve özelliklerini öğrenirler.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yang Min, Zhongguo Chuantong Wenhua Tonglan, Zhongguo Haiyang Daxue Chuban She, 2003.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar