Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > VERİ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VERİ ANALİZİ Birinci düzey HİT 320 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ RIZA ERBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNDEN İÇERİK ANALİZİNİN ÖĞRETİLMESİ
Dersin tanımı NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNDEN İÇERİK ANALİZİNİN SOSYAL BİLİMLER ALANINDA UYGULANMASINA İLİŞKİN BİLGİLER

Dersin içeriği
1- İÇERİK ANALİZİ TİPLERİ
2- KAVRAMSAL ANALİZ
3- BAĞINTI ANALİZİ
4- İÇERİK ANALİZİNİN GÜVENİLİRLİK VE GEÇERLİLİĞİ
5- İÇERİK ANALİZİNİN AVANTAJLARI
6- İÇERİK ANALİZİNİN DEZAVANTAJLARI
7- İÇERİK ANALİZİNİN DİĞER TEKNİKLERDEN FARKLARI
8- İÇERİK ANALİZİNİN TARİHÇESİ
9- YAYGIN İÇERİK ANALİZİ TEKNİKLERİ
10- MEDYA METİNLERİNİN İÇERİK ANALİZİ
11- GÖRSEL MALZEMELERİN İÇERİK ANALİZİ
12- SESLİ YAYINLARIN İÇERİZ ANALİZİ
13- İÇERİK ANALİZİ VE PROPAGANDA
14- İÇERİK ANALİZİ VE GRUP PSİKOLOJİSİ
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İÇERİK ANALİZİ TEKNİKLERİNİ TANIYABİLME
2- İÇERİK ANALİZİ TEKNİKLERİNİ KULLANABİLME
3- İÇERİK ANALİZİ TİPLERİNİ ÖĞRENME
4- İÇERİK ANALİZİNİN AVANTAJLARINI GÖRME
5- İÇERİK ANALİZİNİN DEZAVANTAJLARI KONUSUNDA BİLGİ SAHİBİ OLMA
6- YAYGIN İÇERİK ANALİZİ TEKNİKLERİ KONUSUNU BİLME
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 21 2 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 21 1 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 15 15
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nuri Bilgin, Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2006.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar
İndir   
İndir  None