Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Online
|
Dersin amacı
|
Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
İnkilap kavramı Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğunun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğunu kurtarma çabaları Fikir Akımları I. Dünya Savaşı Mustafa Kemalin Anadoluya geçişi ve Kongreler Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı Kurtuluş Savaşı Dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı
|
1- |
Türk İnkılâbının Niteliği ve Önemi
|
2- |
Türk İnkılâbını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış
|
3- |
Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler
|
4- |
Osmanlı Devletinin Parçalanması
|
5- |
İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal’in Tutumu
|
6- |
Mustafa Kemal’in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi
|
7- |
Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma
|
8- |
Ara Sınavlar
|
9- |
Kuvay-ı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları
|
10- |
TBMM’nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu
|
11- |
Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu
|
12- |
Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları
|
13- |
Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz
|
14- |
Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
|
2- |
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
|
3- |
Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar.
|
4- |
Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar.
|
5- |
Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
6- |
Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
1
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
30
|
1
|
30
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
71
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 1 , Ankara, 1989
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980
ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980
Atatürk´ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991
Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 2002
|
|