Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Parazitoloji (doktora) > ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 Üçüncü düzey GK 101 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ERUZEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Online
Dersin amacı Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin tanımı İnkilap kavramı Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğunun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğunu kurtarma çabaları Fikir Akımları I. Dünya Savaşı Mustafa Kemalin Anadoluya geçişi ve Kongreler Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı Kurtuluş Savaşı Dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı

Dersin içeriği
1- Türk İnkılâbının Niteliği ve Önemi
2- Türk İnkılâbını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış
3- Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler
4- Osmanlı Devletinin Parçalanması
5- İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal’in Tutumu
6- Mustafa Kemal’in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi
7- Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma
8- Ara Sınavlar
9- Kuvay-ı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları
10- TBMM’nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu
11- Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu
12- Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları
13- Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz
14- Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar
2- Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
3- Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar.
4- Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar.
5- Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar
6- Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
2- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
3- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
4- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
5- Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
6- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
9- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10- Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
11- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
12- Korunma ve kontrol yollarını bilir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 1 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 1 , Ankara, 1989
Yardımcı Kaynaklar ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 Atatürk´ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 2002

Ders ile ilgili dosyalar