Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARİYER PLANLAMA |
Birinci düzey |
HEY113 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konular Cumhur Başkanlığı Kariyer Kapısı Sistemi üzerinden izlenecek videolar ile de desteklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilerin öncelikle kendilerini tanımaları için yol gösterici olunması, yetenek ve becerilerinin öne çıkan ve geliştirilmesi gereken yönlerini fark etmeleri amaçlarını taşımaktadır. Üniversitenin Kariyer Merkezi ile işbirliği halinde çalışılmaktadır. Öğrencilerin içinde bulundukları olanakları görmelerinin sağlanması ve kendi yollarını çizebilmeleri için ilk adımlarının desteklenmesi de amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Kariyer planlama dersi Cumhur Başkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından 1. sınıf öğrencilerinin kendi kariyer yolculuklarında ilk adımı oluşturmaları için bir klavuz ders olarak oluşturulmuştur. Öğretim elemanının fakülte vizyonu perspektifinde oluşturduğu içerik ile şekillendirilmiştir. Aynı zamanda insan kaynakları ofisince hazırlanan eğitim videoları ile desteklenmektedir.
|
1- |
Tanışma ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Dersin veriliş şeklinin görüşülmesi. İçerik ve Değerlendirme kapsamının açıklanması
|
2- |
Kariyer Kapısı sistemine üyeliklerin gerçekleştirilmesi ve Portalin çalışma şekli ile nasıl kullanılacağının açıklanması. Yetenek TV portali ile içeriği, videoların öğrencilerce izlenmesinin önemi ve gerekliliğinin açıklanması
|
3- |
Kendi ile barışık olma, kendini tanıma, yetenek ve becerilerinin farkında olma, kendini geliştirmeye açık olma, öğrenmeye açık olma, geliştirilmesi gereken yönlerini fark etme... Kariyer Kapısı Portalinden ilgili Videonun İzlenmesi
|
4- |
Güzel sanatlar fakültesi, Görsel sanatlar bölümü öğrencilerinin öne çıkan beceri ve yetenekleri nelerdir? Öncelikli kariyer hedefi "sanatçı olma"... Çoklu zeka kuramı perspektifinde zeka alanları ve özellikleri. Kariyer Kapısı Portalinden ilgili Videonun İzlenmesi.
|
5- |
Devletimiz, üniversitemiz ve fakültemizin sunmakta olduğu kendini geliştirme olanakları nelerdir? Mezunlarımızın kariyer öyküleri nasıldır? Bu fakülteden mezun olarak nasıl bir kariyer yapmak mümkündür?Kariyer Kapısı Portalinden ilgili Videonun İzlenmesi.
|
6- |
Fakültemizin iç ve dış paydaşları ile onların sunmakta oldukları kariyer olanakları nelerdir? İşkur ve çalışma sistematiği...YTNK TV ilgili videonun izlenmesi...
|
7- |
Kayseri''''nin gelişmiş sanayi yapılanması ve sunmakta olduğu imkanlar ile tasarımcı olarak çalışma olanakları, bu alanda kariyer yapmış mezunlarımızdan örnekler...YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
8- |
Vize
|
9- |
Ulusal Staj Merkezi ve çalışma sistematiğinin açıklanması. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
10- |
ERÜ Kariyer merkezine bir ziyaret. Önceden amacı ve içeriği planlanmış olarak kariyer merkezi ziyaret edilerek, uzmanlar tanışma. ERÜ öğrencisi olma süresi boyunca, kariyer planlarına katkılar sağlayacak kurslar, stajlar, çalıştaylar ve İşkur bağlantıları hakkında bilgi edinme. YTNK TV''''den ilgili videonun izlenmesi...
|
11- |
Portfolyo nedir? Kariyer planlamada portfolyonun önemi nedir? GSF öğrencilerinin portfolyo içerikleri nasıl olmalıdır? YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
12- |
Görsel sanatlar alanında eğitim alan öğrencilerin temel ve ince becerileri nelerdir? Geliştirilmesi gereken beceriler... Eleştirel düşünme becerileri ve kariyer planlarına katkıları. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
13- |
Öğrenci değişim programları ve sunmakta oldukları katkılar. Üniversitemizin sunmakta olduğu öğrenci değişim programlarına nasıl başvuru yapılmaktadır? Farabi, Mevlana ve Erasmus programları hakkında bilgilendirmeler...YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi..
|
14- |
Kamuda kariyer yapma planları, Akademik kariyer planlamaları...Özel Sektör Kariyer planlamaları, CV hazırlama. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
15- |
Kariyer planlamada Network neden önemlidir? Kariyer planlama ve sosyal becerilerin önemi. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi.
|
16- |
Gönüllü çalışmalar, toplum yararına çalışmalar: Sanat, çevre, toplumsal yararlılık için gönüllü çalışmalar gerçekleştirme ve bunların kariyer planlama konusundaki katkıları. Bir Milyon İstihdam Projesi ve sunulmakta olan kariyer olanakları. YTNK TV''den ilgili videonun izlenmesi...
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kendi yetenek ve becerilerini fark edebilme, geliştirilmesi gereken yönleri üzerinde çalışabilme
|
2- |
Gelecekte içinde bulunmak istediği kariyerin gerçekçi planlamalarını yapabilme
|
3- |
Gelişime her zaman hazır ve istekli olmanın kariyere katkısını anlayabilme
|
4- |
Görsel sanatlar alanında yapılabilecek kariyer planlarını kendisi için hayata geçirebilme
|
5- |
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
27
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kayseri ve Üniversitemiz hakkında her türlü doküman.
|
|