Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > KANSERİN MOLEKÜLER TEMELLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANSERİN MOLEKÜLER TEMELLERİ Üçüncü düzey TIM 603 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans ve Yüksek Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Hamiyet Dönmez-Altuntaş
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders haftada 3 saat teorik olarak yürütülür.
Dersin amacı Kanserin moleküler temelini öğrencilere öğretmek.
Dersin tanımı Kanserdeki moleküler olayların önemi

Dersin içeriği
1- Kanserin sebepleri
2- Kanser hücrelerinin özellikleri
3- Tümor virusleri
4- Retrovirusler
5- Retroviral onkogenler
6- Onkogenler
7- Onkogen ürünlerinin foksiyonları
8- Tumor supressor genler
9- Tumor supressor gen ürünlerinin fonksiyonları
10- Metastaz genleri
11- Moleküler tanı
12- Tedavi
13- Makale tartışması
14- Makale tartışması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanserin sebeplerini anlamak
2- Kanser hücrelerinin özelliklerini öğrenmek
3- Tümor viruslerini öğrenmek
4- Retrovirusleri kavramak
5- Retroviral onkogenleri öğrenmek
6- Onkogenleri öğenmek
7- Onkogen ürünlerinin foksiyonlarını anlamak
8- Tumor supressor genleri kavramak
9- Tumor supressor gen ürünlerinin fonksiyonlarını anlamak
10- Moleküler tanı ve tedaviyi öğrenmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 9 117
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     201
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Web sayfaları ve ilgili makaleler

Ders ile ilgili dosyalar