Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > SÖZLÜ ANLATIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÖZLÜ ANLATIM Birinci düzey JDE407 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. NİHAN KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SHUICHI KUCHIKATA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Sözlü iletişimde çeşitli ifadeleri öğrenir. İletişim becerilerini geliştirebilir.
Dersin tanımı Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerinde özgürce konuşma ve tartışma yapılır. Tartışma aracılığıyla birbirimizi daha iyi anlayabiliriz.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve oryantasyon.
2- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 1
3- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 2
4- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 3
5- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 4
6- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 5
7- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 6
8- Vize
9- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 7
10- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 8
11- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 9
12- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 10
13- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 11
14- Öğrenciler tarafından seçilen konular üzerine konuşma ve tartışma. 12
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeni ifadeleri kullanarak konuşabilir.
2- Orta ve ileri seviyedeki Japonca ifadeleri anlayabilir.
3- Tartışma becerisini edinebilir.
4- Farklı konularla ilgili olarak görüşlerini ifade edebilir.
5- Birbirleriyle Japonca olarak iletişim kurabilirler.
6- Tartışma aracılığıyla birbirlerini anlayabilirler.
7- Sosyal beceri edinebilirler.
8- Kendilerini daha iyi tanıyabilirler.
9- Herhangi bir durumda Japonca konuşabilirler.
10- Diğer insanlara saygı duyabilirler.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tartışma konuları öğrenciler tarafından seçilmektedir.
Yardımcı Kaynaklar Gerektiğinde eğitmen tarafından ipucu verilir.

Ders ile ilgili dosyalar