Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİTİRME ÖDEVİ I |
Birinci düzey |
FİZ407 |
Zorunlu |
7 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Fizik bölümü öğretim üyeleri.
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Fizik bölümü araştırma görevlileri.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Araştırma ödevi, Gerekli halde labaratuvar kullanmak.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, fizik öğrencisinin seçtiği veya ilgili öğretim üyesinin belirlediği bir konuda, bilimsel bir çalışmanın nasıl yapılacağının ve nasıl tez haline getirilip savunulacağının yollarını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Belirlenen bir konuda güncel literatür taramasıyle elde edilen bilgiler ve gerekli halde teorik hesaplama veya deneysel çalışma sonucu elde edilen bilgiler nasıl işlenip tez (veya makale) haline getirilip savunulur becerisi kazanılır.
|
1- |
Meslek Etiği, Meslek etiğinin önemi, Meslek etiğinin mesleki yaşam üzerindeki etkileri
|
2- |
Bilimsel Araştırma Etiği, Araştırma etiğinin temel ilkeleri, bilimsel Araştırmalarda Etik Değerlendirmeler,
bilimsel Bilgi Üretiminde Yayın Etiği
|
3- |
Çalışma konusunun belirlenmesi, Konuyla ilgili güncel literatür taramasının yapılması süreci ve Uygun bir eylem planı.
|
4- |
Gerekli halde teorik hesaplama yapılması veya deneysel çalışma yapılması. (4-5 hafta sürebilir.)
|
5- |
Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi süreci. (4-5 hafta sürebilir.)
|
6- |
Çalışmanın tez haline getirilip yazım süreci. (4-5 hafta sürebilir.)
|
7- |
Tezin savunulması (sunum yapılması).
|
8- |
Literatür taraması hakkında bilgi
|
9- |
Yararlanılan kaynaklar hakkında bilgi
|
10- |
Çalışma takibi
|
11- |
Çalışma takibi
|
12- |
Çalışma takibi
|
13- |
Çalışma takibi
|
14- |
Tezin geçerli olduğunun açıklanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çalışma konusu belirlenir; güncel literatür taramasının nasıl yapılacağı öğrenilir, uygun bir eylem planı tesbit edilir.
|
2- |
Teorik hesaplama veya deneysel çalışmanın nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olunur.
|
3- |
Elde edilen sonuçların nasıl değerlendirileceği öğrenilir.
|
4- |
Çalışmanın tez haline getirilmesi aşamaları öğrenilir.
|
5- |
Öğrenciler ve öğretim üyeleri karşısında tezin nasıl savunulacağı (nasıl sunum yapılacağı) tecrübesi edinilir.
|
6- |
Bu çalışmanın kazanımlarını öğrencinin açıklayabilir olması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
|
|
3- |
Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
|
|
4- |
Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
5- |
Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
|
|
9- |
Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
10- |
Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
|
|
11- |
Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
14
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
48
|
48
|
Laboratuvar
|
1
|
5
|
5
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
179
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
10
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
90
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Belirlenen konu ile ilgili tüm kitaplar ve dergiler.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erciyes Üniversitesinin araştırma labaratuvarları, Bilgi İşlem Merkezi üzerinden ulaşılan elektronik kitaplar ve dergiler.
|
|