Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Astronomi ve Uzay Bilimleri (doktora) > MAKİNELİ ÖĞRENME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKİNELİ ÖĞRENME Üçüncü düzey BİM 535 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NESİBE YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Özkan Ufuk NALBANTOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencinin Bayes karar teorisi, doğrusal ayırtaçlar, karar ağaçları, en yakın komşu kümelemesi, yapay sinir ağları, destek vektör makineleri ve regresyon makineleri gibi makine öğrenme algoritmalarının öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders parametrik ve parametrik olmayan sınıflandırma ve regresyon araçları, bu algoritmalarının teorisini ve algoritmik uygulamalarını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Parametrik ve parametrik olmayan makine öğrenme yöntemleri
2- Karar Ağaçları
3- Olasılık Modelleri ve Naive Bayes algoritması
4- Doğrusal Çoklu Regresyon
5- Doğrusal modeller ve perseptron algoritması.
6- Yapay Sinir Ağları
7- Yapay sinir ağları ve geri yayılım yöntemiyle öğrenme
8- Geniş marjin sınıflandırıcıları ve Lagranj optimizasyonu
9- Doğrusal olmayan regresyon yöntemleri
10- Bayes Ağları
11- Bayes Ağları ve inanç yayılım algoritması
12- Özellik Seçimi
13- Özellik Çıkarımı
14- Kalite ölçüm kriterleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğrusal cebir ile veri analizi algoritmalarının ilişkisinin kurulması
2- Lagranj optimizasyon tekniklerinin yapay öğrenme eğitiminde kullanılmasının öğrenilmesi
3- Parametrik ve parametrik olmayan öğrenme modelleri oluşturma becerisi
4- Yapay sinir ağları ile sınıflandırma ve regresyon yapma becerisi
5- Karar ağaçları, destek vektör makineleri ve Bayes yöntemleri ile örüntü eğitiminin öğrenilmesi
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 28 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Pattern Recognition and Machine Learning, Christopher Bishop, Springer
Yardımcı Kaynaklar Deep Learning with Python, Francois Chollet, Manning

Ders ile ilgili dosyalar