Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > OPİYOİDLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPİYOİDLER Üçüncü düzey FAR 612 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÜLAY SEZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ZAFER SEZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunum, soru cevap
Dersin amacı Opiyoidler ve endojen opioderjik sistemin öğrenilmesi
Dersin tanımı Haftada 2 saat teorik yüz yüze

Dersin içeriği
1- Ağrı ve Analjezikler
2- Ağrı ve Analjezikler
3- Opioid reseptörleri
4- Endojen opioid peptidler
5- Opioidlerin sınıflandırılması
6- Morfin
7- Morfin
8- Agonist ve Antagonist Opioidler
9- Agonist ve Antagonist Opioidler
10- Opioidlerin Klinik Farmakolojisi
11- Opioidler ve Kanser
12- Opiod Analjezikler ve Tolerans
13- Opioid Bağımlılığı
14- Opoiofobi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ağrı ve endojen opioiderjik sistemi bilir
2- Opioid reseptörlerini ve rolünü açıklayabilir
3- Agonist ve Antagonist Opioidleri sınıflandırabilir
4- Opioidlerin Klinik Farmakolojisini açıklayabilir
5- Opiod Analjeziklere tolerans gelişmesini ve önlenmesi için yapılacakları bilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kayaalp - Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1-2,
Yardımcı Kaynaklar Goodman & Gilman''s The Pharmacological Basis of Therapeutics ,Konu ile ilgili makaleler

Ders ile ilgili dosyalar