Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > ANTREMAN BİLİMİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANTREMAN BİLİMİ I Birinci düzey BSA 301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YAHYA POLAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Antrenman Bilgisini öğrencilere öğretmek, konuyla ilgili öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmak.
Dersin tanımı Antrenman Biliminin Temel ilkeleri, Antrenman Kavramı, Temel Motorik Özelliklerin tanını ve antrenmanı, antrenman planlaması ilkeleri ve dinlenme. Kuvvet, dayanıklılık, sürat, hareketlilik ve koordinasyon. Sporda ıssnma ve ilkeleri, sporda testler.

Dersin içeriği
1- Antrenman Bilimi ve Tarihi Gelişimi
2- Antrenman Kavramı, ilkeleri ve Gelişimi
3- Antrenmanın Organizmaya etkisi
4- Yüklenme Dinlenme ilişkisi, Antrenman Dönemleri
5- Temel Motorik Özellikler Kuvvet
6- Dayanıklılık
7- Sürat
8- Hareketlilik
9- Antrenman periyotlaması
10- Makro antrenman planlaması
11- Mikro antrenman planlaması
12- Beceri ve koordinasyon
13- Kuvvet, Sürat, dayanıklılık antrenman örnekleri uygulaması
14- Antrenman Programlarının hazırlanması
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Antrenmanın tanımı, önemi, tarihi gelişiminin hatırlar
2- Antrenmanın organizmaya etkilerini listeler
3- Temel Motorik özelliklerin tanımı, çeşitleri ve antrenman metodlarını karılaştırır
4- Temel motorik özelliklerle ilgili örnek antrenman programlarını tasarlar
5- Antrenmanın öneminin örneklerle açıklar
6- Antrenman programlarını tartışır
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 3 4 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 6 24
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Antrenman Bilgisi Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar