Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik Uzaktan Öğretim > İLETİŞİM TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM TARİHİ Birinci düzey UGAZ 121 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ ELİF YAVALAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı İletişim tarihinin dünyada ve Türkiye''deki gelişimini teknik,sosyal ve siyasal özellikleriyle inceleyerek,iletişimin toplumsal yapılar açısından önemini tarihsel perspektifte ortaya koymak.
Dersin tanımı Ders, insanlık tarihinin başlangıcından itibaren gelişim kaydeden iletişim unsurunun toplumsal,siyasal ve ekonomik açıdan etkinliğinin tarihsel süreçte değerlendirilmesini içermektedir.

Dersin içeriği
1- İletişim-Kavramlar ve Tanımlar: İletişim olgusunu tanımlamak, toplumsal yaşamın kurucu bir unsuru olarak iletişim, toplumsal örgütlenme ve iletişim sistemleri.
2- Tarih Nedir? Tarih, Tarihçi ve Tarih Yazımı Kavramları, Tarihte Nedensellik, Tarih Yazımı ve Eleştiriler, Tarihin Önemi, Bir İnşa Aracı Olarak Tarih.
3- Tarih Yazımı ve Eleştiriler, Tarihin Önemi, Bir İnşa Aracı Olarak Tarih.
4- Tarih ve İletişim, İletişim Tarihi ve Araştırmaları I
5- Tarih ve İletişim, İletişim Tarihi ve Araştırmaları II
6- Sözlü Kültür ve Belleğin Gücü I
7- Sözlü Kültür ve Belleğin Gücü II
8- Elyazmalı, Chirografik Kültür, İnsan ve Toplum I
9- Elyazmalı, Chirografik Kültür, İnsan ve Toplum II
10- Tipografik Kültür I
11- Tipografik Kültür II
12- Görsel Kültür I: Görsel İşitsel Ortamlar Çağında İnsanlık
13- Görsel Kültür II: İnternet Çağında İnsanlık
14- Görsel Kültür III: Modern Dünyada Görselin Ayrıcalıklı Konumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihsel süreçte iletişimin toplumsal ve siyasal açıdan taşıdığı önemi kavrar
2- İletişimin,tek düze bir biçimde mesaj akışını değil,daha kapsayıcı bir süreci ifade ettiğini tanımlar
3- Toplumsal gelişmede iletişimi vazgeçilmez niteliğini ve önemini kavrar
4- Başlangıçtan bugüne tarihi süreçte iletişim araçlarının gelişimini sıralar
5- İletişim araçlarının,toplumsal ve siyasal düzen içerisindeki etkilerini çeşitli toplumlar özelinde ortaya koyma becerisini kazanır
6- İletişim tarihini teknik gelişim dışında kültürel ve siyasi etkiler bağlamında tanımlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Massimo Baldini (2000) İletişim Tarihi, İstanbul: Avcıol Basım Yayın*****Marshall T. Poe (2015) İletişim Tarihi, İstanbul: Islık Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Walter J. Ong. (2010) Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi, İstanbul: Metis Yayınları***** Jean Noel Jeanneney. (2006). Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, Atuk, E. (çev.), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.***** Crowley, David ve Heyer, Paul. (2011). İletişim Tarihi - Teknoloji, Kültür, Toplum, Siyasal Kitabevi, Ankara. ***** Briggs, Asa ve Peter Burke (2011), Medyanın Toplumsal Tarihi: Gutenberg’den İnternet’e, (İstanbul: Kırmızı Yayınları).***** Innis, A. H. (2006). İmparatorluk ve İletişim Araçları. N. Törenli (Çev), Ankara: Ütopya Yayınevi.***** Barbier, E., Lavenir, C.B. (2001). Medya Tarihi. Çev. Kerim Eksen. İstanbul: Okyanus Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar