Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin (yüksek Lisans) > GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GEOMETRİ VE ÖLÇME ÖĞRETİMİ İkinci düzey MÖP 303 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERHAT AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERHAT AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Ortaokul matematik derslerinde okutulmakta olan öğrenme alanları içerisinden “Geometri” ve “Ölçme” öğrenme alanlarına ait kazanımları öğretecek düzeyde temel kavramların gelişimi ve öğretimi üzerinde pedagojik alan bilgisini derinleştirmek, mikro öğretim uygulamaları ile bu öğrenme alanlarındaki öğretme deneyimlerini geliştirmek ve ilgili kazanımları vermek için gerekli teknoloji, materyal ve kültür bilgilerini ele almaktır.
Dersin tanımı Van Hiele düşünme düzeyleri; temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler; eşlik ve benzerlik; dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktalar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.

Dersin içeriği
1- Ölçmenin temel kavramları, fikirleri ve diğer öğrenme alanlarıyla ilişkileri
2- Ölçmenin anlamı nedir?
3- Ölçmenin anlamı nedir?
4- Bilindik birimler (standart-olmayan) kullanarak ölçüm yapma sezgisi ve tahmin becerileri geliştirme
5- Standart ölçme birimleri ve bunlara olan ihtiyaç
6- Ölçme türleri (Uzunluk, Alan, Hacim, Ağırlık, Açı, Zaman vb.)
7- Ölçme öğretimi, teknolojisi ve araçları
8- Ölçme öğretimi, teknolojisi ve araçları
9- Ara Sınav Haftası
10- Geometrinin temel kavramları, fikirleri ve diğer öğrenme alanlarıyla ilişkileri
11- Van Hiele Geometrik Anlama Düzeyleri
12- Her düzeye uygun etkinlik örnekleri
13- İlkokul ve ortaokul düzeyini ilgilendiren geometric düşünme düzeyleri
14- Geometri öğretimi, teknolojisi ve araçları
15- Geometri öğretimi, teknolojisi ve araçları
16- Geometri öğretimi, teknolojisi ve araçları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ölçme öğrenme alanının ana fikirlerini ifade edebilir.
2- Geoemttri öğrenme alanının ana fikirlerini ifade edebilir.
3- Ölçme öğrenme alanı ile ilgili içerik temsilleri hazırlayabilir.
4- Geometri öğrenme alanı ile ilgili içerik temsilleri hazırlayabilir.
5- Ölçme öğretimi için uygun teknoloji, materyal ve kültürel bağlamları kullanabilir.
6- Geoemetri öğretimi için uygun teknoloji, materyal ve kültürel bağlamları kullanabilir.
7- Seçilen bir ölçme öğrenme alanı kazanımına yönelik ders planlayabilir ve yürütebilir.
8- Seçilen bir geoemetri öğrenme alanı kazanımına yönelik ders planlayabilir ve yürütebilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği: gelişimsel yaklaşımla öğretim. Nobel Akademik Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar