Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 5 |
Birinci düzey |
HİS 815 |
|
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ARZU HANIM YAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Birkan YAKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Doktora programı öğrencisine pratik eğitim vermek
|
Dersin tanımı
|
3. dönemde, 4.yarıyıl dersi olarak yüz yüze ve Türkçe olarak verilen bir derstir.
|
1- |
Hücre
|
2- |
Epitel dokusu
|
3- |
Bağ dokusu
|
4- |
Özelleşmiş bağ dokuları: Kıkırdak ve kemik dokusu
|
5- |
Kan dokusu
|
6- |
Kas dokusu
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Sinir dokusu
|
9- |
Dolaşım sistemi
|
10- |
Lenfoid organlar
|
11- |
Deri ve ekleri
|
12- |
Sindirim sistemi
|
13- |
Solunum sistemi
|
14- |
Üriner sistem
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre ve bileşenlerini kavrayabilme
|
2- |
Epitel dokusu ve özelliklerini kavrayabilme
|
3- |
Bağ dokusu, hücreleri ve çeşitlerini kavrayabilme
|
4- |
Kas dokusu, çeşitleri ve hücrelerini kavrayabilme
|
5- |
Sinir dokusu, nöron ve gliyal hücre özelliklerini kavrayabilme
|
6- |
Dolaşım sistemi, kalp, damarlar, fetal dolaşım ve dolaşım sistemi konjenital anomalilerini kavrayabilme
|
7- |
Lenfoid organlar, bağışıklık sisteminin nasıl çalıştığını kavrayabilme
|
8- |
Deri ve eklerinin özelliklerini kavrayabilme
|
9- |
Sindirim sistemi, solunum sistemi ve üriner sistemin organları ve nasıl çalıştıklarını kavrayabilme.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
3- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
|
5- |
Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
6- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
|
|
7- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
|
|
8- |
İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
10- |
Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
|
11- |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
|
12- |
Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Bir turu planlar, uygular ve denetler.
|
|
14- |
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
|
|
15- |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
|
16- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
|
|
17- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
|
18- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
|
19- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
|
|
20- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
4
|
56
|
Kısa sınavlar
|
14
|
4
|
56
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
4
|
56
|
Ara sınavlar
|
14
|
3
|
42
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
5
|
70
|
Laboratuvar
|
14
|
5
|
70
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
3
|
42
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
5
|
70
|
Toplam iş yükü
|
|
|
631
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
1
|
5
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
55
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
55
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
45
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Text/Atlas of Histology, W.B. Saunders Company, First edition, Philadelphia,1988, p.1-719
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|