Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 5
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 5 Üçüncü düzey HİS 815 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARZU HANIM YAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Birkan YAKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doktora programı öğrencisine pratik eğitim vermek
Dersin tanımı 3. dönemde, 4.yarıyıl dersi olarak yüz yüze ve Türkçe olarak verilen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Hücre
2- Epitel dokusu
3- Bağ dokusu
4- Özelleşmiş bağ dokuları: Kıkırdak ve kemik dokusu
5- Kan dokusu
6- Kas dokusu
7- Ara Sınav
8- Sinir dokusu
9- Dolaşım sistemi
10- Lenfoid organlar
11- Deri ve ekleri
12- Sindirim sistemi
13- Solunum sistemi
14- Üriner sistem
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre ve bileşenlerini kavrayabilme
2- Epitel dokusu ve özelliklerini kavrayabilme
3- Bağ dokusu, hücreleri ve çeşitlerini kavrayabilme
4- Kas dokusu, çeşitleri ve hücrelerini kavrayabilme
5- Sinir dokusu, nöron ve gliyal hücre özelliklerini kavrayabilme
6- Dolaşım sistemi, kalp, damarlar, fetal dolaşım ve dolaşım sistemi konjenital anomalilerini kavrayabilme
7- Lenfoid organlar, bağışıklık sisteminin nasıl çalıştığını kavrayabilme
8- Deri ve eklerinin özelliklerini kavrayabilme
9- Sindirim sistemi, solunum sistemi ve üriner sistemin organları ve nasıl çalıştıklarını kavrayabilme.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 14 4 56
Kısa sınavlar 14 4 56
Ara sınavlara hazırlık 14 4 56
Ara sınavlar 14 3 42
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 5 70
Laboratuvar 14 5 70
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     631
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 5
Yarıyıl içi toplam   55
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   55
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   45
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Text/Atlas of Histology, W.B. Saunders Company, First edition, Philadelphia,1988, p.1-719
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar