Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sosyoloji (doktora) > İŞ HAYATI İÇİN İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞ HAYATI İÇİN İNGİLİZCE Üçüncü düzey ŞBP601 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CANAN SEVİMEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin temel amacı meslek dalı farketmeksizin iş hayatında karşılaşabilecek durumlarla ilgili farkındalığı üst seviyeye çıkarmaktır. İngilizce dilini iş hayatındaki şekliyle kullanmak da hedeflerin arasındadır. Bunun yanı sıra, mevcut ders çalışma ortamlarında iletişim kurmak için gerekli olan sunumlar, müzakereler, toplantılar, seminerler, mektuplaşma ve raporlarda kullanılan baskın dil yapısının sunulmasını içermektedir.
Dersin tanımı Mevcut dersin hedefi öğrencilere iş hayatında yaygın olan İngilizce jargonunu benimsetmek olduğundan dersler daha çok konuşma ağırlıklı geçecektir. Bu durum Communicative Based Approach (İletişimsel Dil Öğretimi)’ni gerektirmektedir. Dönem boyunca tek bir materyale bağlı kalınmayacaktır. Fakat dersler öğrencilerin sunumlar ve açımlamalar yapacağı taslak ve esas metinler üzerinden ilerleyecektir. Başka bir deyişle dil ve iletişim becerileri ortak bir şekilde deneyimlenecektir.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği ve işlenişine dair bilgilendirme
2- E-posta yoluyla toplantı planlama
3- Bir toplantının girişini yapabilmek ve hedeflerini ifade edebilme
4- Bir projenin ilerleyişini anlatabilme
5- Farklı kültürlerdeki anlaşmazlık ve diplomatik dil
6- Kültürlerarası iletişim
7- Ara Sınav
8- Planlar hakkında konuşma; İşi eğlence ile birleştirme
9- Resmi e-mail yazma
10- Öz geçmiş nasıl hazırlanır, dikkat edilecek unsurlar, Europass CV formatının İngilizce ve Türkçe dillerinde doldurulması
11- İş görüşmeleri, mülakatlarda dikkat edilecek unsurlar
12- İş dünyasında telefon görüşmeleri, çağrı cevaplama, doğrulama, not alma ve görüşmeyi sonlandırma
13- Öğrenci sunumları
14- Dönem içinde edinilmesi gereken bilgilerin hatırlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Resmi/gayri resmi yazışmalar yapar.
2- Hem konuşma hem de yazı dilinde mesleki terminolojiyi kullanır.
3- Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergiler.
4- Dilbilgisi kurallarına uygun ve iyi düzenlenmiş İngilizce metinler yazar.
5- Alanına ve iş dünyasına yönelik en son gelişmeleri farklı kaynaklardan sentezleme becerisini edinir.
6- Alanıyla alakalı terminolojiye bütünüyle hakim olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 5 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar * İşlenecek metinler her hafta öğrencilere e-posta yolu ile ulaştırılacaktır. (Öğrenci seviyelerini görerek ilerlemeyi daha etkili bulmaktayım.)English for meetings, Oxford Business English, güncel makaleler (Öğr. Gör. tarafından paylaşılacak)

Ders ile ilgili dosyalar