Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Programlari ve Öğretim(y.l.) > EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME II İkinci düzey EGB 510 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Akademik Beklentiler: Öğrencilerin Program geliştirme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavram ve uygulamaları bilmesi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA DEMİR BAŞARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin genel amacı, değerlendirme kavramına farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program değerlendirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu dersin içeriği; değerlendirmenin temel amacı, kullanımı ve kavramsal farklılıklar, modern program değerlendirmenin tarihsel süreç içerisinde gelişimi ve bu konudaki yeni yönelimler, alternatif program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme sürecinde planlama ve program değerlendirme sürecinde uygulama konularını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Program Değerlendirmeye Giriş
2- Eğitim programının değerlendirmesi
3- Program Değerlendirme Modelleri
4- Ürün ve Erişiye yönelik değerlendirme
5- Programın öğelerine yönelik değerlendirme
6- Türkiyede program geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesi
7- Uygulamadaki bazı derslerin programlarının değerlendirilmesi
8- Ara sınav ve ödev teslimi
9- Alternatif program değerlendirme modelleri
10- Program değerlendirme standartları
11- Program değerlendirme uygulamaları
12- Program değerlendirme uygulamaları
13- Değerlendirme ve Raporlaştırma
14- Final Sınavı ve ödev teslimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Program değerlendirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler
2- Çağdaş program değerlendirme yaklaşımlarının tarihsel kökenini ve alandaki yeni eğilimleri inceler
3- Program değerlendirmede kullanılan alternatif yaklaşımları analiz eder
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3- Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4- Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5- Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6- Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7- Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8- Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9- Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10- İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Creswell, J.W. (2003). Research Design. (Second Edition). London: SAGE Publications Airasian, P.W.(1994). Classroom Assessment. (Second Edition). Newyork: McRaw Hill, Inc. Posner, G.J. (2004). Analyzing The Curriculum. (Third edititon). Boston: McGraw-Hill Companies, Inc. Fitzpatrick, J.L., J.R.Sanders & B.R. Worthen (2004). Program Evaluation. Alternative Approaches.(Third edititon). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc. Ornstein, A.C., L.S.Behar-Horenstein, E.F. Pajak (2003). Contemporary Issues in Curriculum. .(Third edititon). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc. Oliva, P.F.(2005). Developing the Curriculum. (Sixth edition). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar