Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (y.l.) > KARŞILAŞTIRMALI SİYASAL SİSTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI SİYASAL SİSTEMLER İkinci düzey SKY501 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS YOLDAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı siyaset biliminin temel tartışmalarından haberdar, güncel siyasi gelişmeleri eleştirel gözle takip eden ve yorumlayabilen öğrenciler yetiştirmektir. Öğrencilerin dünyadaki siyasal sistemlerin ilkelerini ve ülke örneklerini anlaması için gerekli kavramsal ve analitik araçlarla donatılması dersin öncelikli amacıdır
Dersin tanımı Farklı siyasal sistemlerin karşılaştırmalı olarak ve tarihsel bir çerçeve içinde ele alınması

Dersin içeriği
1- Siyasal Sistem Çeşitleri I
2- Siyasal Sistem Çeşitleri II
3- Parlamenter Sistemin Doğuşu ve Gelişimi- İngiltere
4- İngiltere Günümüz Siyasal Sistemi
5- Parlamenter Sistemlerin Karşılaştırılması
6- Başkanlık Sistemi- ABD
7- Başkanlık sistemlerinin karşılaştırılması
8- Ara Sınav
9- Yarı Başkanlık Sistemi Fransa
10- Fransa''da V. Cumhuriyet''e kadar olan süreç
11- Fransa V. Cumhuriyeti ve Günümüz Siyasal Sistemi
12- Yarı Başkanlık Sisteminin Diğer Sistemlerle Karşılaştırılması
13- Almanya Siyasal Sistemi
14- Rus Siyasal Sistemi
15- Genel Değerlendirme
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çağdaş siyasal sistemleri tüm yönleri ile ifade eder ve belirgin özelliklerini kavrar
2- Ülkelerin siyasal sistemlerini karşılaştırarak yorumlar.
3- Siyasal Sitemlerdeki Gelişmeleri Bilir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
2- Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
3- Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
4- Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
5- Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hague, R and Harrop, M, Comparative Government and Politics: An Introduction, (New York: Palgrave Macmillan: 2007)
Yardımcı Kaynaklar Daniele Caramani, Comparative Politics (Oxford: Oxford University Press: 2008)

Ders ile ilgili dosyalar