Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi mevcut değil
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AYBAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Mevcut değil
|
Dersin veriliş şekli
|
Slayt destekli teorik anlatım, öğrenci merkezli özerk çalışma ve atölye ortamında öğretim elemanı yönlendirmesi ile uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin grafik tasarımda bilgisayar kullanımı becerilerinin arttırılması, vektör tabanlı grafik tasarım program olan Adobe Illustrator ile ilgili kazanımların sağlanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Vektör tabanlı bir tasarım programı olan Adobe Illustrator programının öğretildiği bu ders sayesinde öğrenci vektörel çizimler (amblem, logo, clipart vs.) yapabilmekte, birtakım reklam tanıtım dökümanlarını tasarlayarak baskıya hazırlayabilmekte ayrıca Mac sistem bilgisayarları kullanabilmektedir.
|
1- |
Mac sistem bilgisayarların kullanımı (macosx işletim sistemi), Macosx işletim sistemi ile windows işletim sistemi arasındaki farklar
|
2- |
Bitmep ve piksel tabanlı programlar ve aralarındaki farklar. Illustrator programına giriş. Illustrator programında çalışma sayfası oluşturma ve sayfa ayarları. Izgara (Grid) ve klavuz çizgiler (Guides).
|
3- |
Illustrator programında araçlar paneli (Toolbar) ve menüler
|
4- |
Illustrator programında araçlar paneli (Toolbar) ve menüler
|
5- |
Illustrator programında paletler (info, link, layer, color, swatches, brushes, symbols, gradient, appearance vs.)
|
6- |
Illustrator programında paletler (info, link, layer, color, swatches, brushes, symbols, gradient, appearance vs.)
|
7- |
Proje 1: Logo ve kurumsal kimlik hazırlama
|
8- |
Proje 1: Logo ve kurumsal kimlik hazırlama
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
VİZE HAFTASI
|
11- |
Illustrator programında metinlerle çalışma, metin araç ve paletleri
|
12- |
Illustrator programında metinlerle çalışma, metin araç ve paletleri
|
13- |
Proje 2: Broşür tasarımı
|
14- |
Proje 2: Broşür tasarımı
|
15- |
FİNAL HAFTASI
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mac sistem bilgisayarları kullanabilecektir.
|
2- |
Macosx işletim sistemi ile windows işletim sistemi arasındaki farkları bilecektir.
|
3- |
Bitmep ve piksel tabanlı programlar ve aralarındaki farkları bilecektir.
|
4- |
Vektör tabanlı Adobe Illustrator programını kullanabilecektir.
|
5- |
Illustrator Programında vektörel çizimler (amblem, logo, clipart vs.) yapabilecektir.
|
6- |
Illustrator programında vektörel tabanlı program bilgisi gerektiren grafik tasarım ürünlerini (Katalog, Broşür, insert, Kurumsal Kimlik vs.) hazırlayabilecektir.
|
7- |
Illustrator programında yapılan tasarımları baskıya hazırlayabilecektir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
1
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yavuz Gümüştepe (2012) Illustrator Cs6, Kodlab Yayincilik, ISBN: 9786055201036, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğr. Gör. Cihan Aybay - Ders Notları
|
|