Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EKİM NÖBETİ SİSTEMLERİ |
Birinci düzey |
TAB 411 |
Seçmeli |
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Tarla Bitkileri mesleki öğretisinin temel dayanağı olan bitkisel üretimde, kullanılan teknikleri öğreterek, tek yönlü (monokültür) tarımın sakıncalarını, ekim nöbeti kavram ve kuramlarını öğrenmek, geleneksel tarım, modern tarım, sürdürülebilir tarım ve organik tarım arasındaki farklılıkları ortaya koymak, Türkiye Tarım Bölgelerinin iklim ve toprak özelliklerine uygun ekim nöbeti sistemlerinin oluşturulmasını öğretmek,amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde uygulanan ekim nöbetinin genel etkileri, ekim nöbetinde toprak, iklim ve bitkiler arası ilişkiler, ekim nöbeti sistemlerinin özellikleri, ekim nöbetinin planlanması, çeşitli tarım koşullarında uygulanmaları, sürdürülebilir tarım
|
1- |
Tarımın tanımı ,tarımın tarihsel gelişimi ve tarla tarımının esasları
|
2- |
Tarım sistemleri; Kuru tarım sistemi, Sulu tarım sistemi, Nemli tarım sistemi
|
3- |
Tarım bölgelerinin iklim özellikleri (sıcaklık, yağış ve güvenli dönem süreleri) ve toprak yapıları
|
4- |
Tarım bölgelerinin bitki desenlerinin tanıtılması (Tahıllar ve baklagiller, Endüstri bitkileri, Çayır mera ve yem bitkileri)
|
5- |
Tek yönlü tarımın ( monokültür ) sakıncaları
|
6- |
Ekim nöbetinin tanımı ve önemi
|
7- |
Tarım bölgelerine göre en uygun ekim nöbeti örnekleri
|
8- |
Tarım havzaları (30 adet)'na ilişkin genel bilgiler
|
9- |
Kuru, sulu ve nemli tarımda ekim nöbetinin faydaları
|
10- |
Bitkiler arasındaki allelopatik ilişkilerin tanıtılması, Bitkiler arasındaki allelopatik ilişkilere örnek
|
11- |
Geleneksel tarımda ekim nöbeti
|
12- |
Modern tarımda ekim nöbeti
|
13- |
Sürdürülebilir tarımda ekim nöbeti
|
14- |
Organik tarımda ekim nöbeti
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ülkemizdeki mevcut ekim nöbeti sistemi hakkında bilgi sahibi olurlar
|
2- |
Ekim nöbetinin faydalarını öğrenirler
|
3- |
Farklı ekolojik bölgelerdeki ekim nöbeti sistemini planlayabilirler
|
4- |
Ekim nöbetinin ne olduğunu bilirler
|
5- |
ekim nöbetinin yapılmasında dikkat edilecek hususları bilirler
|
6- |
bitkiler arası uyuşum ilişkilerini bilirler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders için derlenmiş sunular
|
|