Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NECLA DURSUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. KEMAL HAKAN TEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konulara göre bilgisayar teknolojisinden, Powerpoint sunular ve öğrencilere vcd formatlı filmler izletilmek maksadıyla yararlanılmaktadır. Bu aktiviteler için gerekli bilgisayar, barkovizyon, slayt ve film sunuların kaliteli olarak izlenebilmesi için gereken teknolojik donanım ve perdelerle karartılmış sınıflar fakültemizde mevcuttur.
|
Dersin amacı
|
Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme. Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma 3. Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme 4. Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme. İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme
|
Dersin tanımı
|
Sanat Tarihine giriş dersi, dersin adıyla özdeş olarak bir ya da birkaç sanat akımı ya da medeniyet üzerine yoğunlaşmak yerine, kronolojik olarak çok sayıda medeniyetin sanatsal aktiviteleri, birbirleriyle olan ilişkileri, benzer ve farklı yönlerinin, aynı zamanda bu medeniyetlerde eserler vermiş sanatçıların en önemli eserlerinin tanıtıldığı bir formatı kendisine baz alan bir derstir. Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarmak amaçlanmıştır
|
1- |
Dersin tanımı, dersin amaçları, dersin içeriği, Ders Öğretim Programının görüşülmesi ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Ön Anket: Niçin güzel sanatlar fakültesinde okumak istiyorsunuz?Tartışma: Sanat öğretimi gereklimidir? Nasıl öğretilir?
|
2- |
Sanatın Ortaya çıkışı. Tarih Öncesi Devirler (Paleolitik Çağ)
|
3- |
Tarih Öncesi Devirler (Mezolitik Çağ, Neolitik Çağ)
|
4- |
Mezopotamya Sanatı (Sümerler, Akadlar, Babilliler)
|
5- |
Mezopotamya Sanatı (Asurlular, Persler)
|
6- |
Eski Anadolu Sanatları (Hititler )
|
7- |
Eski Anadolu Sanatları (Lidyalılar, Frigler, Urartular)
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Mısır Sanatı
|
10- |
Yunan Sanatı
|
11- |
Roma Sanatı
|
12- |
Bizans Sanatında Resim
|
13- |
Bizans Sanatında Heykel ve Mimari
|
14- |
Hint Sanatı
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme.
|
2- |
Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma.
|
3- |
Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme.
|
4- |
Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme.
|
5- |
İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
68
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
E.H. Gombrich,(1997) Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi Yayınları İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
G.Speake, (1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları. İstanbul. S. Tansuğ (1992) Resim Sanatının Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul. S. Mülayim (1994) Sanata Giriş. Bilim Teknik Yayınevi G.Rıchter (1979) Yunan Sanatı. Cem Yayınevi J.Baines-J. Malek (1986) Eski Mısır. İletişim Yayınları C Blunden-M.Elvin (1989) Çin. İletişim Yayınları T.Cornell-J.Mattews(1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları P.Levi (1987) Eski Yunan. İletişim Yayınları
|
|