Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇOCUK EDEBİYATI |
İkinci düzey |
SNE 514 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği yüksek lisans programında çocuk, çocukluk, çocuk edebiyatı, değer eğitiminde çocuk kitapları ve değer eğitimi ile ilgili çocuk eserlerinde bulunması gereken nitelikler hakkında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar incelemek ve ilkokul düzeyinde ile ilgili çocuk kitaplarını değerlendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu amaç doğrultusunda çocuk edebiyatı ve çocuk kitaplarının okuma eğitiminde yeri ve önemi irdelenecektir. Ayrıca okuma eğitiminde kullanılan masal, hikâye, şiir, bilim kitapları, çocuk dergileri ve tekerleme gibi geniş yelpazede yer alan çocuk kitapları, yayın evleri ve yazarları tartışılacaktır. Okuma eğitiminde kullanılabilecek çocuk edebi ürünlerinin içeriksel ve biçimsel özellikleri incelenecektir. Son yıllarda çocuk kitapları ve okuma eğitimi üzerine yapılan araştırmaların eğilimleri belirlenecektir.
|
1- |
Çocuk edebiyatının önemi
Değer eğitiminde çocuk kitapları
|
2- |
Çocuk edebiyatı türleri
• Masallar
• Masalımsı eserler
• Hikâye ve Roman
• Biyografiler
• Tekerleme
Çocuk edebiyatı türleri
• Anılar
• Gezi Yazıları
• Şiirler
|
3- |
Çocuk gazete ve dergileri
Çocuk edebiyatında tiyatro ve dramatizasyon
Resimli çocuk kitabı ve drama
Çocuk yayınlarında aranan nitelikler
|
4- |
Dünya Edebiyatından Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
|
5- |
Dünya Edebiyatından Eserler ve Yazarlar(Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
|
6- |
Türk Edebiyatın Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
|
7- |
Türk Edebiyatın Eserler ve Yazarlar (Masal, Şiir, Hikâye, Roman, Tekerleme, Bilmece)
|
8- |
Şiir Kitapları, Tiyatro ve Dramatizasyon
|
9- |
Resimli Çocuk Kitapları
|
10- |
Resimli Çocuk Kitapları-Biyografi-Tekerleme
|
11- |
Çocuk Felsefe Kitapları
|
12- |
Çocuk kitapları ve okuma eğitimi üzerine yapılmış araştırmaların incelenmesi
|
13- |
Çocuk kitapları ve okuma eğitimi üzerine yapılmış araştırmalar incelenmesi
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çocuk kitaplarının çocuklara okuma eğitimindeki etkilerini açıklar.
|
2- |
Türkiye’de ve Dünya’da çocuk ve çocuk edebiyatındaki tarihi gelişimi bilir.
|
3- |
Masal, hikâye, şiir, bilim kitapları, anı, tekerleme, tiyatro vb. okuma eğitimi üzerindeki etkisini açıklar.
|
4- |
Çocuk kitaplarının içyapı ve dış yapı ölçütlerine dayalı okuma eğitiminde kullanılabilecek bir çocuk kitabı tasarlar.
|
5- |
Çocuk kitapları üzerine yapılmış araştırmaları değerlendirir.
|
6- |
Çocuk edebiyatı alanında eser basan yayınevlerini ve içeriklerini açıklar.
|
7- |
Türk edebiyatından çeşitli kitapların okuma eğitimindeki önemini açıklar.
|
8- |
Dünya edebiyatından çeşitli kitapların okuma eğitimindeki önemini açıklar.
|
9- |
Çocuk kitapları ve Türkçe eğitimi üzerinde araştırma önerisi yazar.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
20
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
30
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|