Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANATSAL ŞUBE |
Birinci düzey |
SER 301.2 |
|
5 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
SER202-SERAMİK ATÖLYE-IV
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA (Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir. Süreç takibi ve haftalık çalışmalar gerektirdiğinden devam zorunluluğu vardır. Devam muafiyeti olanlar da her hafta işlenen konu ve süreç değerlendirmesine tabi olacakları için ders sorumluluklarını (proje ilerlemesi) ders sorumlusu ile koordineli olarak sürdürmeleri gerekmektedir.)
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı yöntemler, malzemeler ve çalışma stratejilerini kullanarak belirlenen bir konuya bağlı bireysel üç boyutlu sanat uygulamalarını başlatma ve organize etme becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin, malzemeye hem sanatsal hem de endüstriyel açıdan yaklaşarak deneyimlerini derinleştirmeleri ve eğilimler doğrultusunda üretimlerini çeşitlendirmeleri hedeflenir. Ayrıca, malzemeyi bir bütün olarak ele alabilmek için çeşitli destekleyici yöntemleri etkili bir şekilde kullanmaları teşvik edilir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, öğrencilerin seramik alanında edindikleri teknik ve kavramsal bilgileri derinleştirerek, bireysel ifade biçimlerini üç boyutlu üretimlere dönüştürmelerini hedefleyen uygulamalı bir atölye çalışmasıdır. Malzeme bilgisi, üretim süreçleri ve çağdaş sanat yaklaşımlarının bir araya getirildiği bu ders kapsamında öğrenciler, farklı yöntemler ve malzemelerle özgün seramik projeleri geliştirir. Tasarım, planlama, uygulama ve sunum aşamalarını kapsayan bu süreçte, sanatsal ve endüstriyel bakış açılarını birleştirerek kişisel üretim dillerini güçlendirmeleri amaçlanır.
|
1- |
Giriş ve Kavramsal Çerçeve-
Dersin tanıtımı, süreç ve takvim hakkında bilgilendirme. Tematik üretim üzerine örnekler. Öğrencilerin soyut ya da somut bir kavram belirlemesi ve kavramsal sunum dosyası için yönlendirme.Çalışma alanlarının düzenlenmesi, tüm dönem boyunca ihtiyaç duyulacak malzeme temininin yapılması.
Dersin ölçme ve değerlendirme kriterlerinin öğrenciye aktarılması.
|
2- |
Planlama ve Araştırma-
Kavrama yönelik görsel, düşünsel ve teknik araştırmalar. Moodboard, eskizler ve malzeme örnekleri ile birlikte 15 parçalık seri için genel üretim planının oluşturulması. Renk skalasının belirlenmesi.
|
3- |
Tasarım Eskizleri ve Prototip Oluşturma-
Her bir parçaya dair ön çizimler, biçimsel ilişkiler ve bütünlük değerlendirmesi. Deneme parçaları veya prototip üretimine başlanması.
|
4- |
Şekillendirme Süreci I-
Serinin ilk parçalarının şekillendirilmesine başlanır. Teknik seçim (el yapımı, döküm, kalıplama vb.) ve uygulama süreci.
|
5- |
Şekillendirme Süreci II-
Serinin üretimine devam. Parçalar arası biçimsel birlik ve seri bütünlüğü gözden geçirilir. Öğretim elemanı ile bire bir görüşmeler.
|
6- |
Kurutma, Temizleme, Rötuş-
Şekillendirmesi tamamlanan parçaların kurutulması, yüzey düzeltmeleri ve birleştirme kontrolleri. İlk pişirim öncesi hazırlık.
|
7- |
Bisküvi Pişirimi / Dekor ve Sır Uygulama-
İlk pişirim yapılacak parçalar belirlenir ve fırınlanır. Bisküvi sonrası dekor ve sır tekniklerinin uygulanması (sır altı/üstü, vb.).
|
8- |
VİZE Değerlendirmesi-
Komisyon ile birlikte vize değerlendirmesi. En az 7 parçalık serinin bisküvi pişirimi yapılmış ve varsa dekor + sır uygulamaları tamamlanmış olmalıdır.
|
9- |
Geri Bildirim ve Seri Değerlendirme-
Vize sonrası geri bildirimlerin değerlendirilmesi. Serinin bütünlüğü, eksikleri ve teknik sorunlar üzerinden bireysel yönlendirmeler.
|
10- |
Şekillendirme Süreci III-
Serinin ikinci yarısına (kalan 8 parça) başlanması. İlk parçalarla dil birliği oluşturacak biçimsel ve kavramsal süreklilik üzerine odaklanılır.
|
11- |
Şekillendirme Süreci IV-
Seri üretiminin tamamlanmasına yönelik yoğun uygulama. Teknik kontroller, hataların düzeltilmesi, detaylara dikkat.
|
12- |
Kurutma ve Rötuş II-
Kalan parçaların kurutulması, yüzey temizliği, küçük onarımlar. Gerekirse yeniden şekillendirme.
|
13- |
Bisküvi Pişirimi / Dekor II-
Serinin kalan parçaları bisküvi fırınına verilir. Ardından dekor ve sır işlemleri uygulanır. Serinin genel estetik uyumu son kez kontrol edilir.
|
14- |
Rötuş ve Sunuma Hazırlık-
Tüm parçaların son kontrolleri, gerekli düzeltmeler ve sergileme planı üzerine çalışma. Öğrenciler sunuma yönelik yerleştirme veya fotoğraf belgeleme çalışmaları yapabilir.
|
15- |
FİNAL Değerlendirmesi-
Komisyon ile birlikte final değerlendirmesi. 15 parçalık serinin tamamının teknik ve kavramsal bütünlük içinde teslimi.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Belirlenen bir kavramsal çerçeve doğrultusunda özgün bir üç boyutlu seramik seri tasarlayabilir ve planlayabilir.
|
2- |
Seramik üretiminde kullanılan teknik yöntemleri (şekillendirme, kurutma, bisküvi pişirimi, dekor ve sır uygulamaları) süreç içinde doğru ve güvenli bir şekilde uygular.
|
3- |
Üretim sürecine dair planlama, zaman yönetimi ve teknik organizasyon becerilerini geliştirir.
|
4- |
Renk, doku ve biçim açısından tutarlı bir görsel dil oluşturur; seri üretim içinde bütünlük sağlar.
|
5- |
Malzeme ile yaratıcı ve çok yönlü bir ilişki kurar; malzemeyi hem teknik hem estetik yönüyle değerlendirir.
|
6- |
Eleştirel düşünme ve yansıtma becerilerini kullanarak kendi üretimini değerlendirebilir ve geliştirebilir.
|
7- |
Grup içi değerlendirme ve komisyon karşısında sunum yapabilme, düşünsel ve teknik kararlarını ifade edebilme yeterliliği kazanır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
8
|
104
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
201
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Vitamin C: Clay and Ceramic in Contemporary Art, 2021, Phaidon Editors
|
|