Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TAMER DİRİKGİL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
İnşaat Mühendisliği Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
İnşaat Mühendisliği Öğretim Üyeleri
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrencinin danışmanı gözetiminde yapacağı bağımsız bir çalışmadır.
|
Dersin amacı
|
inşaat mühendisliği projelerini kavrayabilecek, planlayabilecek ve tasarlayabilecek
|
Dersin tanımı
|
Yapı, Malzeme, Geoteknik, Hidrolik, Ulaştırma, Yapı İşletmesi konularında ortaya çıkan problemin değerlendirilmesi, tartışılması ve yorumlanmasıdır. Literatür taraması, yapılan çalışmalar ve sonuçları içeren düzenli bir teknik raporun hazırlanmasıdır.
|
1- |
Giriş, Proje yönetimi
|
2- |
Grupların oluşturulması ve konuların belirlenmesi
|
3- |
Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak zemin etüdü de dahil olmak üzere tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
|
4- |
Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak zemin etüdü de dahil olmak üzere tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
|
5- |
Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak zemin etüdü de dahil olmak üzere tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
|
6- |
Belirlenen konuların, tasarım aşamasından başlayarak zemin etüdü de dahil olmak üzere tüm aşamalarıyla danışman/danışmanların kontrolü altında gerçekleştirilmesi
|
7- |
Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
|
10- |
Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
|
11- |
Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
|
12- |
Projelerin tamamlanıp raporların yazılması
|
13- |
Projelerin sunulması
|
14- |
Projelerin sunulması
|
15- |
Dönem sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
inşaat mühendisliği projelerini kavrayabilecek, planlayabilecek ve tasarlayabilecek.
|
2- |
Değişik branşlardan aldığı derslerde öğrendiği bilgi, fikir ve kavramları birleştirebilecek.
|
3- |
Tasarım problemlerini, açık uçlu bir çözüm uzayında formüle etme ve çözme yöntemlerini pratik edecek.
|
4- |
Gerekli bazı deneyleri (zemin etüdü, malzeme testleri, vs.) yapma ve sonuçlarını yorumlama becerisi kazanacak.
|
5- |
etik ve mesleki sorumluluk bilinci kazanmış olacak.
|
6- |
Teorik bilgileri pratik örneklerin çözümünde uygulamalı becerisi kazanacak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan bütün kitaplar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yönetmelikler, İnternet, kütüphane
|
|