Ön koşul dersleri
|
Hazırlık sınıfından başarılı olmak.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İBRAHİM AKYÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Ibrahim Akyüz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Hazırlık öğretimi sonrası öğrencilerin İngilizce seviyesini daha ileri düzeye taşımak ve dili yardımsız olarak kullanabilecek seviyeye getirmek.
|
Dersin tanımı
|
Advanced English I dersinin devam dersidir.
|
1- |
Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I
Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
|
2- |
Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I
Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
|
3- |
Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I
Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
|
4- |
Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I
Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
|
5- |
Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II
Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
|
6- |
Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II
Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
|
7- |
Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II
Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
|
8- |
Arasınav Haftası
|
9- |
Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
Gramer: The Passive
|
10- |
Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
Gramer: The Passive
|
11- |
Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
Gramer: The Passive
|
12- |
Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
Gramer: The Passive
|
13- |
Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
Gramer: The Passive
|
14- |
Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
Gramer: Noun Clauses
|
15- |
Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
Gramer: Noun Clauses
|
16- |
Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
Gramer: Noun Clauses
|
17- |
Yılsonu sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gramer Dersinde bilgi tazeleme ve ilerleme amacı ile "Verb Tenses konusu" işlenir. Öğrencilerin bu tenselere daha iyi hakim olmaları hedeflenir. Öğrenciler gramer konusunda yeterlik kazanır.
|
2- |
"Noun, Pronoun" ve "Modal" konuları işlenerek öğrencinin yazılı ve sözlü hakimiyeti artırılır.Öğrenciler bunları karşılaştırabilir.
|
3- |
Okuma "Reading" ile öğrenciye sadeleştirilmemiş kısa bir temel eser sunulur ve bununla baş etme teknikleri verilir. Bu aşamada öğrenci cümlenin gramer yapısı ötesinde yan anlamları konusunda fikir sahibi olur. Güncel kavramları tanımlar
|
4- |
Temel Fikirlerin tutarlı bir şekilde kanaat ve sonuç şeklinde ifadesi öğrenilmiş olur. fikirlerin analizini yapar.
|
5- |
Başkalarının fikirlerini dinleme ve katılma veya itiraz etme konusunda deneyim kazanılmış olur. deneyimini yaşantısına aktarır.
|
6- |
Öğrencilerin ileride okuyacakları eserlere hazırlık olarak belirli okuma tekniklerinin kazınılması sağlanır. öğrenci okuduğu eserleri karşılaştırır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
42
|
1
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
21
|
1
|
21
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
6
|
1
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
97
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
2
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Understanding and Using English Grammar by B.S. Azar (4th edition)
The Alchemist by p. Coelho
"Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach
|
Yardımcı Kaynaklar
|
English to English Dictionary
|
|