Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği (doktora) > ÇOCUK SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI Üçüncü düzey HAS 606 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ELÇİN BALCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ELÇİN BALCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Türkiye’de ve Dünyada çocuk sağlığını etkileyen önemli sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini tartışma.
Dersin tanımı Türkiye’de ve Dünyada çocuk sağlığını etkileyen önemli sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin tartışıldığı teorik ders

Dersin içeriği
1- Tanışma ve görev dağılımı
2- Çocuk Sağlığına Giriş
3- Çocuk Sağlığı Ölçütleri
4- Akut Solunum Yolu Enfeksiyonları
5- İshalli Hastalıklar
6- Aşı İle Önlenebilir Hastalıklar
7- Çocukluk dönemi beslenme sorunları
8- Çocuk ihmali-istismarı ve şiddet
9- Okul Sağlığı
10- Adolesan Sağlığı
11- Çocuk Sağlığına İlişkin Yasa ve Politikalar
12- Dünyada-Türkiye’de Çocuk Sağlığı Düzeyi ve Hedefler
13- Çocuk Sağlığı Düzeyini Yükseltmek İçin Alınabilecek Önlemler
14- -
15- -
16- -
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders içi konu paylaşımı ve aktarımında aktif rol alma
2- Kendilerine verilen konuda seminer hazırlama ve sunma
3- Yazılı sınavda başarılı olma
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Halk sağlığı alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve sentez ederek, özgün sonuçlara ulaşır.
4- Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapabilir.
5- Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
6- Halk sağlığı alanı ile ilgili çalışmalarda ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
7- Halk sağlığı alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
8- Halk sağlığı alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar veya ulusal/uluslar arası bir bilimsel toplantıda sunar.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
10- Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
11- Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular.
12- Uzman kişilerle halk sağlığı alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
13- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
14- Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
15- Halk sağlığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri ülke gerçekleri doğrultusunda ve toplum yararına kullanır.
16- Temel yöneticilik bilgi ve becerilerine sahiptir.
17- Diğer sağlık disiplinleri ile ekip halinde çalışabilir ve ekibe liderlik edebilir.
18- Halk sağlığı alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
19- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Halk sağlığı uygulamaları ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20- Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireylere ve gruplara eğitim verebilir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel halk sağlığı (Erciyes yayınları)
Yardımcı Kaynaklar * Temel halk sağlığı (Hacettepe yayınları) * Public health and preventive medicine (Maxcy-Rosenau-Last) * Abram S. Benenson…İnsanda bulaşıcı hastalıkların kontrolü * Community health in the 21th century (Patricia A.Reagan, Jodi Brookins-Fisher) * Sağlık Bakanlığı bulaşıcı hastalık bildirim ve sürveyans rehberi * T.C.Sağlık Bakanlığı, Birinci basamağa yönelik tanı ve tedavi rehberleri, 2003 * www.saglik.gov.tr * www.who.int * www.cdc.org

Ders ile ilgili dosyalar