Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > UYGULAMALI EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYGULAMALI EĞİTİM Birinci düzey A-SRV499 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET COŞKUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Atanan Öğretim Üyesi
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Öğrencilerin bitirme ödevleriyle araştırma, okuma, yazma ve analiz becerilerini geliştirmek. Uygulama çalışmalarıyla da akademik bilgi birikimini staj deneyimi ile güçlendirmeleridir.
Dersin tanımı Mezuniyet aşamasına gelmiş öğrencilerin alanları ile ilgili bir konuda araştırma yapıp bir bitirme ödevi ya da staj çalışması yapıp, rapor sunmalarını kapsayan derstir.

Dersin içeriği
1- Konu araştırması
2- Konu araştırması
3- Konu belirlenmesi
4- Ön rapor hazırlık
5- Ön rapor hazırlık
6- Ön rapor teslim
7- Ön raporun değerlendirmesi ve geribildirim
8- Tez yazma süreci
9- Tez yazma süreci
10- Tez yazma süreci
11- Tez yazma süreci
12- Tez yazma süreci
13- Tez yazma süreci
14- Tez düzeltme
15- Tez teslim
16- Tez değerlendirmesi ve not girişi
17- Tez değerlendirmesi ve not girişi
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma konusuyla ilgili kaynakları karşılaştırır.
2- Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanır.
3- Araştırma hipotezlerine ilişkin analiz sonuçlarını gösterir.
4- Araştırma konusunu, önemini, problemini ve yöntemlerini açıklar.
5- Akademik bilgilerini staj yaparak uygular.
6- İş hayatına yönelik yetkinliklerini geliştirmek üzere kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 20 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 50 50
Toplam iş yükü     140
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar