Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > EGZERSİZDE DOLAŞIM SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGZERSİZDE DOLAŞIM SİSTEMİ İkinci düzey EGF 502 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif, Sunumlar ve Eğitim CD'leri
Dersin amacı Egzersiz düzeyine dolaşım sisteminin verdiği yanıtı anlatmaktır.
Dersin tanımı Egzersiz ve dolaşım sistemi arasındaki ilişki düzeylerini tanımlamaktır.

Dersin içeriği
1- Egzersiz ve Dolaşım sistemine giriş
2- Egzersiz ve spor kavramları
3- Dolaşım sisteminin fizyolojik temelleri
4- Egzersizde kan ve fonksiyonları
5- Egzersizin immüniteye etkisi
6- Kalbin fonksiyonel özellikleri
7- Kalbin fonksiyonlarını etkileyen faktörler
8- Kardiyak hipertrofi ve Sporcu kalbi
9- İstirahat ve Egzersizde kardiyak dinamik
10- Kalp Debisi ve oksijen transportu
11- Kalbin metabolizması
12- Egzersiz ve asit-baz dengesi
13- Kardivasküler sistemin fonksiyonel kapasitesi
14- Kardiovasküler drift
15- Egzersize dolaşım sisteminin akut/kronik adaptasyonu
16- Dönem Ödevi ve değerlendirme
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Egzersiz ve spor kavramları ve arasındaki farklar
2- egzersize kanın cevabı
3- Egzersize kalbin cevabı
4- Egzersize dolaşım sisteminin cevabı
5- Egzersize Kardivasküler cevabın limitleri
6- Kardiovasküler drift kavramı
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı William D.McArdle, Frank I.Katch, Victor L. Katch: Exercise Physiology. Lea-Fabiger, Philadelphia, London 2000
Yardımcı Kaynaklar Jonathan Ehrman, Paul Gordon, Poul Visich, Steven Keteyian: Clinical Exercise Physiology. Human Kinetics, United Kingdem, 2010

Ders ile ilgili dosyalar