Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FEYZULLAH BEYAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerine histokimyasal ve immunohistokimyasal teknikler hakkında temel bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Histokimyasal ve İmmunohistokimyasal teknikler (İmmunofloresan, immunperoksidaz ) ile ilgili bilgileri içerir.
|
1- |
Histokimyasal teknikler: Protein ve Nükleik asit histokimyası
|
2- |
Histokimyasal teknikler: Karbonhidrat ve Mukoprotein histokimyası
|
3- |
Histokimyasal teknikler: Lipid, Lipoprotein ve Proteolipid histokimyası
|
4- |
Histokimyasal teknikler: Enzim Histokimyası
|
5- |
Histokimyasal teknikler: Pigment ve İnorganik maddelerin histokimyası
|
6- |
Immunohistokimyasal yöntemlerin mekanizması
|
7- |
Immunohistokimyasal yöntemler: İmmunperoksidaz Yöntemi
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Immunohistokimyasal yöntemler: Direkt Enzim Yöntemi
|
10- |
Immunohistokimyasal yöntemler: İndirekt Enzim Yöntemi
|
11- |
Immunohistokimyasal yöntemler: Peroksidaz-Antiperoksidaz (PAP) Yöntemi
|
12- |
Immunohistokimyasal yöntemler: Avidin-Biotin Yöntemi
|
13- |
Immunohistokimyasal yöntemler: APAAP Yöntemi
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Protein ve Nükleik asit histokimyası hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Pigment ve İnorganik maddelerin histokimyası hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Karbonhidrat ve Mukoprotein histokimyası hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Lipid, Lipoprotein ve Proteolipid histokimyası hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Enzim Histokimyası hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Immunohistokimyasal yöntemler hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
4
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
4
|
64
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
80
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Histolojik Boyama Teknikleri R. Demir, 2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Theory and Practice of Histotechnology D. C. Sheehan, B. B. Hrapchak, 1973
Theory and Practice of Histological Techniques, J. D. Bancroft, A. Stevens, D. R. Turner, 1990
Manual of Histologic Staining Methods of the Armed Forces Institute of Pathology, L. G. Luna, 1968
|
|