Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İktisat (doktora) > KAMU MALİYESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU MALİYESİ Üçüncü düzey İKT 651 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu ders için ön koşul yoktur
Eğitimin dili Türkçe / İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere ekonomide kamu sektörünün hacim ve rolünü anlamak ve alternatif kamu politikaları arasındaki etkileşimin anlaşılmasına yönelik katkı sağlamaktır
Dersin tanımı Bu ders gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde gelir ve kaynak dağılımı üzerinde kamu politikalarının etkilerini incelemektir.

Dersin içeriği
1- Kamu Müdahalelerinin Ekonomik Nedenleri: Piyasa Başarısızlıkları
2- Dışsallıklar: Negatif ve Pozitif Dışsallıklar
3- Kamusal Mallar
4- Kamu Harcama Politikaları
5- Fayda Maliyet Analizi
6- Vergileme; Yansıma, Etkinlik ve Adalet
7- Vergilerin Tasarruf, Sermaye Kazancı ve Emek Arzı Üzerindeki Etkileri
8- Ara Sınav
9- Ara Sınav
10- Devletin Başarısızlıkları
11- Mali Yerelleşme ve Yerel Kamu Finansmanı
12- Gelir ve Refah Dağılımına Yönelik Politikalar
13- Asimetrik Bilgi ve Etkinlik
14- Kamu Borçlanma Politikası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi başarı ile bitiren öğrenciler; kamu müdahalelerinin ekonomik nedenlerini açıklayabilecek
2- Kamusal malların sınıflandırılmasını açıklayabilecek
3- Sosyal güvenlik sistemleri, vergi yansıması ve etkin vergileme konularında analizler yapabilecek
4- Toplumsal gelir ve refah dağılımları konularını tartışabilecektir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ekonomik sorunlara iktisat kuramları ışığında açıklayıcı çözümler getirebilmek.
2- Bölgesel ve küresel düzeyde ekonomik gelişmeleri takip edebilmek.
3- İktisat biliminin alt alanları olan iktisat Teorisi, iktisat politikası, iktisadi gelişme ve uluslararası iktisat alanlarında uzmanlık bilgisine sahip olmak.
4- Ekonomik sorunları istatistiksel ve ekonomik modellere dönüştürebilmek.
5- Matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri iktisadi problemleri çözüme kavuşturmak amacıyla kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
6- Yabancı literatürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine ve teorik alt yapıya sahip olmak.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Public Finance (9th Edition), Harvey S. Rosen and Ted Gayer
Yardımcı Kaynaklar Gruber, Jonathan. Public Finance and Public Policy. 3rd ed. Worth Publishers, 2009.

Ders ile ilgili dosyalar