Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÇAĞRI ÇELENK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇELENK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Sportif Performansın test edilmesi, sonuçların değerlendirilmesi ve rapor yazma teknikleri..
|
Dersin tanımı
|
Spor Fizyolojisi, Egzersizin vücut fonksiyonları üzerindeki etkilerinin test edilmesi ve değerlendirilmesi
|
1- |
Giriş, Sportif Performans ölçümünün amaçları, Bilimsel makalelerden örneklerin incelenmesi:
|
2- |
Bilimsel bir makale yazımının tekniklerinin açıklanması, dönem içi yapılacak projelerin belirlenmesi.
|
3- |
Kan basıncı, EKG, kuvvet ve EMG ölçüm metodları ve konu ile ilgili makale incelenmesi.
|
4- |
Esneklik, reaksiyon ve hareket zamanı ölçüm metodları ve konu ile ilgili makale incelenmesi.
|
5- |
Akciğer fonksiyon testleri, gaz kanunları ve oksijen tüketimi ve karbondioksit üretiminin hesaplanması.
|
6- |
Enerji harcanımının hesaplanması ve konu ile ilgili makale incelenmesi.
|
7- |
Maksimal aerobik güç ölçüm metodları ( Laboratuar testleri) ve konu ile ilgili makale incelenmesi.
|
8- |
Maksimal aerobik güç ölçüm metodları ( Alan testleri) ve konu ile ilgili makale incelenmesi.
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Maksimal anaerobik güç ölçüm metodları ( Laboratuar testleri) ve konu ile ilgili makale incelenmesi.
|
11- |
Maksimal anaerobik güç ölçüm metodları ( Alan testleri) ve konu ile ilgili makale incelenmesi.
|
12- |
Vücut kompozisyonu ölçüm metodları ve konu ile ilgili makale incelenmesi.
|
13- |
Spora özgü performans testleri
|
14- |
Projelerin sunumu ve tartışılması
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Beden kompozisyonu ve antropometrik testleri uygulayabilir ve değerlendirebilir
|
2- |
Spor Branşına özgü fizyolojik özellikleri belirler ve test uygulayabilir , değerlendirebilir.
|
3- |
Fiziksel ve fonksiyonel kapasiteleri ölçen saha tesylerini uygulayabilir ve değerlendirebilir.
|
4- |
Fiziksel ve fonksiyonel kapasiteleri ölçen laboratuar testelrini uygulayabilir ve değerlendirebilir.
|
5- |
Test öncesi hazırlık koşullarını bilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
4
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Debra J.R. A Multilevel Approach to Study of Motor Control and Learning, Ally&Bacon,1997.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
J.R.Morrow, A.W.Jakson, J.G.Disch, D.P.Mood, Mood, Measurement and Evaluations in Human Performance,HumanKinetics,1995.
|
|