Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > GIDA MUHAFAZASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA MUHAFAZASI I Birinci düzey VBH 555 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERHAT AL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, öğrencinin lisans eğitimi boyunca genel hatlarıyla görmüş olduğu farklı gıda muhafaza yöntemlerinin öğretilmesi ve uygulanan son tekniklere ait bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin nitelikli bilgilerle donatılarak, bu bilgileri sektörde uygulamaları hedeflenmiştir.
Dersin tanımı Bu ders, gıda muhafazasının önemi ve gıdaların uygun şekilde uzun süre saklanabilmesi için gerekli olan şartların sağlanması gibi teknik konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Gıdaların depolanması
2- Gıdaların depolanması
3- Gıdaların depolanması
4- Depolar ve depolama yöntemleri
5- Depolar ve depolama yöntemleri
6- Depolamada etkili olan faktörler
7- Depolamada etkili olan faktörler
8- Raf ömrünün belirlenmesi, depolama hesapları
9- Gıda Muhafaza Yöntemleri
10- Gıda Muhafaza Yöntemleri
11- Gıda Muhafaza Yöntemleri
12- Konserve teknolojisi
13- Gıda muhafazasını etkileyen faktörler
14- Gıda muhafazasını etkileyen faktörler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıda muhafaza yöntemleri ve prensipleri
2- Gıdalarda raf ömrü ve son kullanma tarihi tayini
3- Gıdaların depolama koşullarının optimizasyonu
4- Muhafazayı etkileyen faktörler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Roberts, C. A., The Food Safety Information Handbook. 2001

Ders ile ilgili dosyalar