Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜZİK TARİHİ III |
İkinci düzey |
MÜZ327 |
|
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MEHTAP ULUBAŞOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MEHTAP ULUBAŞOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu ders, Türk müzik kültürünün tarihsel kökleri ve özellikleri ile diğer kültürlerle olan etkileşimlerini kapsar.
|
Dersin tanımı
|
Türk müzik tarihinin Orta Asya''''dan Cumhuriyet dönemine kadar olan tarihi gelişim sürecinin ontolojik, kuramsal ve yapısal olarak verilmesi amaçlanmaktadır.
|
1- |
Tanışma ve dersin işlenişi hakkında genel açıklamalar.
|
2- |
Türklerin tarih sahnesinde ortaya çıkışları.
|
3- |
Orta Asya Türk topluluklarında müzik.
|
4- |
Klasik öncesi(Preklasik) dönem. Ortaçağ İslam dünyası müzik kaynakları, Farabi, İbn-i Sina, Safiyuddin Abdülmü’min Urmevi.
|
5- |
XV. yüzyıl ve ilk Türkçe müzik yazmaları.
|
6- |
Türk müziğinde notalama sistemleri.
|
7- |
Türk musikisi eğitim kurumları
|
8- |
Vize Haftası
|
9- |
Vize Haftası
|
10- |
Türk Müziği’nde XVI. ve XVII. Yüzyıl
|
11- |
Türk askeri müziği.
|
12- |
Lale devri , Batılılaşma Hareketleri ve Türk müziğindeki yansımaları.
|
13- |
Türk Müziğinde XVIII. ve XIX. Yüzyıl.
|
14- |
Final Haftası
|
15- |
Final Haftası
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Orta Asya Türk kavimlerindeki yaşam,kültür yapılarının kavranması ve buna bağlı olarak müzik kültürünün yapısal ve çalgısal olarak anlaşılması.
|
2- |
Preklasik dönem Türk müziğinin oluşum tarihinin kavranması ve devrin önemli kuramcı isimlerinin bilinmesi.
|
3- |
Türk müziği nota sistemlerinin kavranması.
|
4- |
Klasik dönem Türk müziğinin yapısal olarak oluşumu ve bulunduğu coğrafya''''ya olan etkilerin anlaşılması.
|
5- |
Türk müziğinin Batı kültürü ve Batı müziği ile etkileşiminin tarihsel süreç içerisinde kavranması.
|
6- |
Osmanlı Devletinin son periyodundan günümüze kadar olan dönem içerisinde Türk müziğinin teori, icra ve formsal gelişiminin kavranması.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Türk Musikisi Tarihi ders kitabı. Ahmet Şahin Ak. Akçağ yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|