Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. M. Sıtkı İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Uzm. Sabri GÜNGÖR
|
Dersin veriliş şekli
|
Bilgisayar Başında Yüz Yüze Eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin Excel kullanarak etkin bir şekilde işlem tablosu işlemlerini yapabilmeleri, Access kullanarak veritabanı yönetim faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri ve PowerPoint kullanarak sunu hazırlayabilmeleri bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin derste öğrendiklerini grup projesi olarak, gerçek hayattan seçtikleri bir problem üzerinde uygulayarak kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste; işlem tablolama, veri tabanına giriş ve veritabanı işlemleri, sunum hazırlama konuları ele alınacaktır. Bu ders kapsamında Microsoft Office 2010 programlarının kullanımı öğretilecektir.
|
1- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 1 -Basic features of program
|
2- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 2 -Creating a table and application, -Copy, cut and paste properties, -Lines, cells and columbs etc.
|
3- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 3 -Connecting excel files -Using functions -working on an application
|
4- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 4 -Using functions -Using logical functions, and, if, or etc
|
5- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 5 -Using text, time and date functions
|
6- |
Introduction to Microsoft Excel Spreadsheet Application 6 -Database applications on excel, -filter and other special functions
|
7- |
Microsoft PowerPoint Presentation Application
|
8- |
Mid-term Exam
|
9- |
Int. to Databases -What is database -How it works -
|
10- |
Using Microsoft Access (or FileMaker) - 1
|
11- |
Using Microsoft Access (or FileMaker) - 1
|
12- |
Using Microsoft Access (or FileMaker) - 1
|
13- |
Student presentations
|
14- |
Final Exam
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
After this course students will have advanced theorical knowledge of spreadsheet apps,
|
2- |
will have enought skill to use MS-Office 2010 Excel,
|
3- |
will able to use MS-Office 2010 Excel for solving daily problems,
|
4- |
will be able to analysis any data with MS-Office 2010 Excel,
|
5- |
will have theorical knowledge about databases,
|
6- |
will be able to use MS-Office 2010 Access (or FileMaker) database program for solving daily problems.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/ilkay/bk2
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/sgungor
|
|