Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > DİZİ UZAYLARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİZİ UZAYLARI-I İkinci düzey MAT 547 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Örgün(Yüz Yüze)
Dersin amacı Dizi uzayları ile ilgili temel kavramları vermek ve bu uzaylar arasındaki ilişkileri incelemektir.
Dersin tanımı S dizi uzayı, sıfır dizi uzayı, sınırlı diziler uzayı, yakınsak diziler uzayı, sınırlı salınımlı diziler uzayı, l(p) dizi uzayı, FK uzayları, Co-regüler ve Conull FK uzayları.

Dersin içeriği
1- S Dizi Uzayı
2- Sıfır Dizi Uzayı
3- Sınırlı diziler uzayı
4- Yakınsak diziler uzayı
5- Sınırlı salınımlı diziler uzayı
6- l(p) dizi uzayı
7- Gamma dizi uzayı
8- ARA SINAV
9- Bazı dizi uzayları arasındaki ilişkiler
10- Bazı dizi uzayları arasındaki ilişkiler
11- BK uzayı
12- FK uzayı
13- Co-Regüler FK uzayları
14- Conull FK uzayları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sınırlı diziler uzayını öğrenir.
2- Yakınsak diziler uzayını öğrenir.
3- Sınırlı salınımlı diziler uzayını öğrenir.
4- Uzaylar arasındaki ilişkiyi öğrenir.
5- BK uzaylarını öğrenir.
6- FK uzaylarını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı R. E. Powell, Summability Theory and Application,
Yardımcı Kaynaklar S. M. Shah, Prentice-Hall of India Private Limited, 1988

Ders ile ilgili dosyalar