Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LABORATUVARDA GÜVENLİK |
Üçüncü düzey |
VBK 526 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MERYEM EREN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Meryem EREN, Dr. Öğr. Üyesi Meryem ŞENTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Veteriner hekimlik alanında öğrenim gören öğrencilerin laboratuvar uygulamalarına temel oluşturacak şekilde laboratuvar güvenliğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Laboratuvarda gerekli olan güvenlik durumlarını kapsamaktadır.
|
1- |
Genel kavramlar
|
2- |
Genel kavramlar
|
3- |
Kimyasal riskler
|
4- |
Kimyasal riskler
|
5- |
Fiziksel riskler
|
6- |
İyonlaşan radyasyon
|
7- |
İyonlaşmayan radyasyon
|
8- |
Biyolojik riskler
|
9- |
Biyolojik riskler
|
10- |
Etrafa dökülmeler ve atıklar
|
11- |
Etrafa dökülmeler ve atıklar
|
12- |
Temizleme hizmetleri
|
13- |
Laboratuvar için ilk yardım bilgileri
|
14- |
Laboratuvar için ilk yardım bilgileri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel laboratuvar kurallarını öğrenir.
|
2- |
Laboratuvar için ilk yardım bilgilerini öğrenir.
|
3- |
Laboratuvar güvenliği hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Laboratuvar örneklerinde normal değerlerdeki farklılığın kaynakları ve laboratuvar bulgularındaki farklılıkların kaynaklarını söyleyebilir
|
5- |
Laboratuvar örneklerinin alınması ve taşınması hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kürşat, T. Veteriner Klinik Laboratuvar Teşhis. Özel Baskı, Konya,1995. Üstdal, MK, L. Karaca, Y. Türmöz, H. Testereci, S. Kuş, H. Paşaoğlu. Biyokimya. Medipres, Malatya, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996. Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000. Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Temel Biyokimya Uygulamaları. Medisan Yayınevi, Ankara, 1999
|
|