Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ I |
Birinci düzey |
MÜZ119 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FARUK YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. FARUK YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
BİREYİN MÜZİKSEL İŞİTME BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öncelikli olarak oktav içindeki aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesini sağlamak, majör, minör (Do majör-La minör) tonlarda gam okuma, ezgi okuyabilme ve yazabilme, sol anahtarında solfej okuyabilme ve bireyin işitme yeteneğinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır. Ayrıca aralıkların tanıtılması, ölçü sayılarının tanıtılması ve öğretilmesi, herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme çalışmaları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır.
|
1- |
oktav içindeki çıkıcı aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesi
|
2- |
seslerin dizek üzerindeki yerleri
|
3- |
minör (La minör) tonlarda gam okuma çalışmaları
|
4- |
nota ve sus değerleri
|
5- |
aralıkların tanıtılması çalışmaları
|
6- |
ölçü sayılarının tanıtılması ve öğretilmesi
|
7- |
herhangi bir ses üzerine aralık kurabilme ve seslendirebilme çalışmaları
|
8- |
ezgi okuyabilme ve yazabilme çalışmaları
|
9- |
Makamsal dizilerin teorik olarak öğretilmesi
|
10- |
Majör ve minör dizilerin teorik olarak tanıtılması ve seslendirme çalışmaları
|
11- |
oktav içindeki inici aralıkların duyulabilmesi ve seslendirilebilmesi
|
12- |
majör (Do majör) tonlarda gam okuma çalışmaları
|
13- |
sol anahtarında solfej okuyabilme çalışmaları
|
14- |
Dikte çalışmaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sol anahtarının ve seslerin dizek üzerindeki yerlerini bilir.
|
2- |
Majör dizilerin teorik olarak bilir.
|
3- |
Nota ve sus değerlerini bilir.
|
4- |
Aralıkların teorik olarak bilir.
|
5- |
Ölçü sayılarını bilir.
|
6- |
Minör dizilerin teorik olarak bilir.
|
7- |
Aralıkları işitsel olarak bilir.
|
8- |
Öğrenilen aralıklardan oluşan küçük motifleri seslendirir.
|
9- |
Öğrenilen aralıklardan oluşan küçük motifleri dikte eder.
|
10- |
Herhangi bir ses üzerine istenilen bir aralığı kurabilir ve seslendirir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
2
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
112
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
80
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Albert LAVİGNAC, Solfeges, IA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma I, Muammer Sun Solfej I
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|