Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. METE ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. METE ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mekansal ve mekan-zamansal veri madenciliği problemlerinin analiz edilmesini ve bu problemler için geliştirilen temel yaklaşımları incelenmesi amaçlamaktadır. Bu kapsamda mekansal ve mekan-zamansal sınıflandırma, kümeleme, anormallik tespiti ve birliktelik analizi teknikleri incelenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Mekansal ve mekan-zamansal veri madenciliği problem ve yaklaşımlarının incelenmesi, giriş, veri nedir, sınıflandırma, kümeleme, anormallik tespiti ve birliktelik analizi, ve diğer veri madenciliği konularının işlenmesi.
|
1- |
Giriş, Mekansal ve Mekan-Zamansal Veri Nedir?
|
2- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Veri Analizi
|
3- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Veri Analizi
|
4- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Birliktelik Analizi
|
5- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Birliktelik Analizi
|
6- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Sınıflandırma
|
7- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Sınıflandırma
|
8- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Kümeleme
|
9- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Kümeleme
|
10- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Anormallik Tespiti
|
11- |
Mekansal ve Mekan-Zamansal Anormallik Tespiti
|
12- |
Veri Madenciliğinde Görselleştirme
|
13- |
Diğer Veri Madenciliği Konuları
|
14- |
Diğer Veri Madenciliği Konuları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Mekansal ve mekan-zamansal kümeleme algoritmalarını kullanabilme becerisi
|
4- |
Mekansal ve mekan-zamansal sınıflandırma algoritmalarını kullanabilme becerisi
|
5- |
Mekansal ve mekan-zamansal birliktelik analizi algoritmalarını kullanabilme becerisi
|
6- |
Mekansal ve mekan-zamansal anormallik tespiti algoritmalarını kullanabilme becerisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Shekhar, S and Chawla S, Spatial Databases: A Tour,Prentice Hall, 2003
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kargupta ve diğerler, Next Generation of Data Mining, CRC Press, 2009
|
|